Landet och ommålning

Jupp de har de handlat om de senaste dagarna.

Danne åkte till Göteborg i lördags kl 7 för att på kvällen se Iron Maiden ( fick sedan högsta betyg av två kvällstidningar och Danne va lyrisk när han ringde mig efteråt)
Men jag och Cornelia stannade hemma i stället... va ju så himla varmt ändå så jag e glad att vi inte gjorde götet just nu. Men iallafall, vi satt ju inte bara hemma o uggla iallafall utan runt 11 åkte vi till min mormor på Vrinnevihus och överaskade min moster som fyller år på torsdag. Mamma, moster o mormor firade henne i lördags så det va hela tjejligan. Dom blev superglada när vi kom o knackade på dören..  bjöds på räkmacka och god frukttårta med kaffe-... *mums*

När vi varit där en drygt timma så bar det av mot landet i gryt... Dannes farmor o farfar har ju landet där ute så jag och Cornelia åkte dit... Hade verkligen supertrevligt hela tiden.... Tänkte bara lite på danne på hela dagen. Vi umgicks med grannarna där ute med... vi gick dit runt 20 tiden, och vi hade så superskoj att vi inte kom hem igen förrän 23.30...!! Pinsamt nog hade jag ju inte fixat iordning nått för kvällen, men farmor lugnade mig och sa - Väskan står där uppe, sängarna är bäddade, lyset är tänt och radion är på.... Å så go hon e!!! Kallar henne farmor med bara för att det känns som hon e min farmor me... Så go lilla Karin...!!

Söndagen åkte jag o cornelia till ett underbart badställe och va där nästan hela dagen. Grannarna va självklart med och dom e så goa och givmilda... hade ju med fika så det räckte till mig med och ja, man känner sig som en i familjen näst intill... Linda har två barn, Ines och Tim som Cornelia bara älskar att leka med!! Tim är bara 3 månader yngre än Cornelia så nästa år kommer dom ha superskoj tillsammans.

När vi kom tillbaka till landet så fanns Cornelias farfar på pl ats, en glad överraskning för oss båda för hon sken upp som en sol. Det visade sig att han skulle sova kvar med oss allihop natten söndag mot måndag.... Kul för de va himla länge sen. Aningen senare kom även Daniel efter en underbart lyckad tur till Göteborg. 6 grabbar åkte ner i en husbil gjord för 5... mysigt värre *ler* Nävars, man åker å sover ju bara i den iallafall ju så det va ju perfekt.

Måndagen sen då... hmm... lite skumt väder på morgonen trodde det skulle vara mulet, men sen sprack det upp ordentligt och solen gassade på för fullt ju... Men det var dags att rulla hemmåt... stannade dock till eftermiddan och umgicks med gänget. Cornelias farfar och farbror Patrik skulle ut med båten en sväng men dom kom förbi o tog en fika med oss runt 12 tiden. Trevligt.

Kom vl hem runt 18 tror jag, men rullade vidare till Dannes mamma och Mats för dom har varit på semester i 2 veckor så dom hade ju längtat lite efter Cornelia. Plus att danne ville se fotboll senare på kvällen *ler*

I dag har vi varit hos Gerd och Mats hela dagen för det är dags att måla om huset.... Tänkte att vi skulle vara snälla och hjälpa till med det så slipper dom höjderna *ler* Höll på till 17 soch sen åkte vi och bada. Mats Gerd, Danne, Cornelia, jag, My, Kristian och Dannes mormor. Plus hunden Zibby!

Vilken underbar vecka vi haft.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilken tur att det löste sig för Danne å gänget me sovplatserna då... haha!



Å härligt å höra att ni haft en bra vecka!!!



KRAM!

2008-07-31 @ 16:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback