Idre 2008

Jo, nu e vi här.
Lånat svärfars bärbara dator så jag tänkte passa på å visa vad vi har för oss just nu.

I torsdags runt midnatt kom vi upp till stugan, samma stuga vi bodde i när vi var här 2005. Mysigt men man delar kök och toa/dusch, så det gäller att vara ute i tid till frukost för i morse var det lite väntetid... Men som sagt, mysigt.


Bilresan gick relativt bra sånär som på några extra stopp... tror att Cornelia är lite åksjuk för 2 gånger efter mat kräktes hon... men annars gick det bra. sen ska jag tillägga att hon har tand eller tänder på väg så jag tror vi får vara glada över hur go hon var under resan.


Det är Cornelia, jag, daniel, dannes pappa, dannes syster och systerns pojkvän som har rymt upp hit till Idre.

igår var det lite mulet och snöbyar så jag och Cornelia stannade kvar runt stugan medans de andra åkte upp till Idre fjäll å åkte snowboard o slalom. Jag o Cornelia gick en tvåtimmars promenad och myste i stugan. Men idag när jag vaknade runt 6tiden sken solen utanför... Sååå mysigt. Klarblå himmel och istappar på taken... sen visade det sig vara 15 minus, men jag och Cornelia följde md upp till backarna och bänkade oss vi en korvgrill där det var lä och sol så vi har haft det toppen. Å när vi frös en stund gick vi in i en intilliggande stuga och tinade våra tår.. eller mina i allafall för Cornelia fryser nog inte ( Tack vare Mia o Stina ska jag tillägga!) Cornelia charmar för övrigt alla här uppe. De va till och med så att jag fick lite hjälp att plocka ihop våra grejer idag tack vare Cornelia,
Har faktiskt lyckats lägga in lite bilder från dagens äventyr...

Ta hand om er!

  När vi kom till rummet i torsdags natt, Cornelia somnade faktiskt bara minuter efter att kläderna bytts mot en pyjamas fastän hon ser jättepigg ut.

  Sov gott i vagnen under vår vinterpromenad...

  Cornelias första påskägg!    Hmm... hur funkar den?

  Nu händer det nått!

  En badanka till vår badälskande tös. Å massa majskrokar förstårs!

 Mamma o Pappa ser lite finurliga ut i solen

  Cornelias första åktur i Pulkan.... förstod nog inte riktigt grejen... satt med samma min som denna hela tiden.

Sen tog danne två kort med mobilen också!

Älskar denna:
  Kolla näsan! *ler*

 Glad påsk önskar Vi i Idre!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh vilka härliga bilder! Är inte ett dugg avis ;)

Glad Påsk från Norrköping då :)

2008-03-22 @ 17:20:18
URL: http://linusludde.blogg.se
Postat av: Jossan

Mysigt ni verkar ha det, glad påsk!

2008-03-22 @ 17:33:43
URL: http://tiistla.blogg.se
Postat av: sara

vad härligt det ser ut! sötiscornelia som får vara med om så spännande äventyr :-) kram och glad påsk!

2008-03-22 @ 18:58:23
Postat av: Lottiz

Glad påsk på er med. Såg riktigt härligt ut, men kallt *brr*

2008-03-22 @ 20:17:14
URL: http://otizz.blogg.se
Postat av: Johanna

Åååh, va härligt me bilder från er!!! Passa på å njut! :)

Här är hela helgen avbokad & vi tar hand om sjukt barn :(

Men Glad Påsk iaf!! :)

STORA KRAMAR
Johanna Marcus
Lucas Oliver

2008-03-22 @ 20:47:11
URL: http://gullungar.blogg.se
Postat av: Mia

Åhhh vad avundsjuk jag är!!!!! COrenelia passar ju jättebra i rånarluva! :-D Hon är ju supersöt i den!! Ha de så bra!!! Kram från ett soligt men inte riktigt lika kallt Norrköping!

2008-03-23 @ 10:33:58
URL: http://frusamuelsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback