Hänt lite för mycket i mitt liv...


har haft fullt upp men nu äntligen ska jag ta mig tid och skriva lite här...

November redan.... snart drar vi i väg på semester... Brasilien igen, fast i 3 veckor denna gång... Flyger man 14 timmar med en tös på 1 ½ år ska man banne mig hinna njuta lite också, eller hur?
Vi åker julafton kl 23,55 från arlanda så är det bara skapligt vinterväder så kan vi vara med släkten och fira jul och sen åka nån gång under eftermiddagen efter kalle anka... tradition och se ju!


Cornelia går ju på dagis...  funkar kanonbra....men...  nu gråter hon när jag hämtar... .värdelöst, men hellre då än på morgonen när man vanligtvis måste rusa till jobbet....


jobbet ja, de blir jag tydligen av med. Inte jag som gjort något, Jag lovar!

Arbetsbrist pga omstrukturering.... känns riktigt jobbigt faktiskt. Men ändå går man och ler och sägera att det känns okej... jäkla mask till å åka på när man bara vill gråta....


jag har nog inte smält det helt än tror jag... Ledsen som f*n men det ordnar sig säkert... hoppas inte de blir som sist bara när jag satt i en etta på repslagaregatan.... Vet inte hur länge jag gick hemma och levde på dåvarande sambons pengar... usch så hemskt å behöva känna så igen... nä, jag vill ha mina egna pengar... jag vill vinna på en triss imorrn... vill inte ha de så här... vill ha mitt jobb kvar...


Å alla ni som snackar om att man måste ha ett fast jobb innan man skaffar barn... va f*n gör jag nu då??? Jag som hade fast jobb när jag blev gravid och haft det fram tills nu... ?!

Har sökt några jobb men det är inte lätt när man jobbar 75 % och sen har en tös som vill ha ens uppmärksamhet hela kvällen fram tills hon somnar.... och när hon väl somnar är ju jag för trött för att skriva personligt brev och maila iväg...

Nä, tacka vet jag att ha jobb.... Ni som har det borde uppskatta det mer, jag tog nog mitt lite för givet... efter 3 ½ år liksom.... attans hel*etes j*vla sk*t.....



Snälla om någon vet nått jobb eller har nån släkting/vän som kommer att söka personal inom kort.... Snälla tänk på mig.



Men som jag skrev tidigare, Brasilien är vi ändå värda.... så jag e hemma arbetslös först måndag den 19 januari!



Njuter fram tills dess.... och jobba så klart *ler*

Och nu e de tusan snart advent... åh vad jag längtar till de mysiga skenet från adventsljusstakarna och julgardinerna som man inte sett på ett år och allt annat som hör december till *myspys*


Kommentarer
Postat av: Ann-sofie

Hej! Va trist med jobbet! Jag lider faktiskt med dig! Man tror ju verkligen att man är säker när man har ett fast jobb men så är det ju tyvärr inte. Hoppas du hittar något nytt!!Ha det så bra!!

2008-11-10 @ 18:24:45
Postat av: Lottiz

Nej vad trist med jobbet. Man ska aldrig ta något för givet, men a-kassa måste du väl vara berättigad iaf så helt utan pengar blir du väl inte? Hoppas det dyker upp något nytt snart igen iaf som du vill jobba med.

Hoppas ni får en härlig resa, lät inte helt fel.

kram

2008-11-10 @ 19:19:56
Postat av: Jossan

Nej vad tråkigt, verkar vara många företag som skär ner och omstrukturerar just nu. Men jag hoppas att du hittar något snart, vet hur det är o gå arbetslös med familj. Var ju det ett halvår efter min föräldraledighet... Kram o lycka till!

2008-11-10 @ 19:22:27
URL: http://tiistla.blogg.se/
Postat av: Emma

Usch va jobbigt! Arbetslös har jag inte varit men däremot pluggat å då är det ju inte heller direkt fett i kassan när man har barn. Men arbetslösa kan vi ju alla dessvärre bli så det där med att man ska ha fast jobb innan man skaffar barn, åt skogen med det! Vi fick både Linus och Ludde medan jag pluggade å det redde ut sig - för det löser sig alltid!!!



Håller tummarna för att du snart hittar ett jobb igen, förstår att det känns tufft och att du är ledsen!



Härligt med er resa! Förstår att ni längtar! Flyget kommer gå kanon ska du se!



Kram på er

2008-11-11 @ 21:20:02
URL: http://linusludde.blogg.se/
Postat av: Vickan

Ja, de känns himla trist då jag har hittat ett jobb jag älskar... Men det ordnar sig säkert på nått sätt... Hoppas jag... ler Jag har ju lite mera skinn på näsan nu iallafall imot när jag var en abetslös 19 -20 åring utan erfarenhet... Men nu jklar e jag me ler* Tack för att ni tog er tid o läsa och svara!!! Kram

2008-12-11 @ 22:02:53
URL: http://vickiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback