Helg = Förkyld?

Cornelia hostade massor i går på dagis fick jag allt höra när jag hämtade henne... hade inte märkt nått av det tidigare och de tyckte dom va lustigt för så mycket som hon hostade borde hon hostat under natten med ??!! Okej....

I natt därimot hostade hon som bara den. Snart kommer stackars barn vara hes tror jag... jobbig hosta men utan slam så vad ska jag ge för de? Har ju slemlösande hostmedicin, men vad ger man mot bara jobbig torrhosta?
Varmt vatten med honung eller?

Jag vaknade med ont i halsen redan igår, men tänkte att det skulle gå över med lite frukost... de gjorde det mesta, men lite höll sig kvar och desvärre är det sämre idag.... försökte dricka lite te, men det blev så äckligt med honung i så jag ska göra en ny kopp med 2 sockerbitar i istället *ler*

Cornelia somnade 19.45 och det är tidigt för att vara hon. Hon brås på sin mor och trivs bäst vaken om kvällarna.. fattar inte hur hon orkar då hon bara sover 1-1½ timma per dag men är vaken mellan 7- 21
Men men... vill hon och orkar hon så funkar det väl. Jag somnar ju inte förrän runt 23 i allafall men lite mer egentid vore rätt skönt nu när magen växer.

Men i allafall, ungen vaknade ju några gånger pga  hostan i natt, men annars sov hon till 8 i morse. Gick upp myste och åt frukost och åkte hem till Cornelia's farmor och farfar Mats för att sjutsa dom till Norrköpings flygplats för dom åker till Thailand nu. Eller nu sitter dom på planet.

Vecka 15
Ditt förstorade hjärta har nu en 20 % högre kapacitet, allt för att klara syretillförseln till dig och barnet. Runt vecka 15 kan man utföra fostervattensprov för att upptäcka eventuella kromosomrubbningar, som Downs syndrom.

Ditt barn är 104-114mm långt mellan huvud och stjärt och väger omkring 50g. Barnets revben, blodkärl och näthinnor syns tydligt genom den lövtunna huden. Huden börjar täckas av lanugohår, mycket fina hårstrån som hjälper barnet att reglera kroppstemperaturen. Kroppsbehåringen följer mönstret på huden och bildar former som ser ut som fingeravtryck över hela kroppen.

Hörseln fortsätter att utvecklas och i mellanörat börjar ett antal mycket små ben att hårdna. Eftersom hjärnans hörselcentrum inte har bildats än, är barnet inte medvetet om alla ljud. Fostervattnet som finns runt barnet leder dock ljud, så med tiden kommer barnet att börja uppfatta din röst och dina hjärtslag. Både huvudhår och ögonbryn blir grövre hos barnet. Har barnet anlag för mörkt hår börjar pigmentcellerna i hårsäckarna producera svart pigment. Fostrets längd mäts vanligen inklusive ben från vecka 15 av din barnmorska.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det finns ju hostmedicin för rethosta, kanske kan prova det? Ring 1177 å hörme dom eller koll apå apoteket. Hoppas det ger sig!



Kram & trevlig helg!

2009-03-06 @ 22:26:27
Postat av: Becca

Hej :) vad roligt att du hittade till den! Men du jag har massa bilder från Brasilien och en hel del på cornelia och er :) Så jag kan ju ta din mail eller msn? oxh skicka över lite biler där :)?

2009-03-08 @ 11:56:40
URL: http://refre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback