Massa bilder & BM möte

Igår kl 15 var jag hos våran barnmorska och lyssnade på hjätat och mätte och tog blodprover och grejor.... (Vecka 25+0)
Hjärtat slog 140 slag i minuten vilket är exemplariskt, Måttet var 24 och det låg precis perfekt på kurvan, Blodtryck samt Blodsocker var bra men det är dags att knapra en järntablett om dagen nu.... Vikten kan vi ju också diskutera för det är som det är.... 6 kg+ sen inskrivning, men det känns rätt okej.

Har framkallat bilder i timmar idag känns det som. Har ju hittat FujiDirekt som kör med olika driver då man får 100 bilder gratis och man betalar bara 29 kr i portoavgift.... Och det finns flera olika sådana driver igång samtidigt, så kollar man bara runt lite så kan man få upp till 300 bilder för 87 kr (endast porto)
Tycker jag e toppen för har man en gång halkat efter i framkallning så e de ju otroligt svårt att komma igång igen. Men nu börjar det arta sig igen... *ler* Kommer nog på måndag eftersom det är röd dag imorrn.

Skulle åkt till landet men då Danne kanske ska ut med sina kollegor på fredag så var vi i valet och kvalet om att åka... då det regnat rätt mycket idag med så lär det ju knappast gå att vara ute på tomten i morrn då det blir sumpmark på större delen av gården.... Men i allafall så visade det sig vara rätt att ställa in för Cornelia hade 38 graders feber när vi tog tempen runt 19-tiden.... Så nu sover hon gott på soffan iförd endast tröja, blöja och strumpor.

Sen e jag så glad för att 2009 visat sig vara ett riktigt babyboom år..... Massor av tjejer/par jag känner ska bli föräldrar nån gång under 2009..... var lite orolig när jag plussade att man skulle gå ensam och lära känna nya på typ öppna förkolor och så, men fler och fler får jag reda på så jag e så glad så glad.

Skickar en stor kram till alla gravida vänner och bekanta!!!

Ja, ni andra kan också få en....

Sov så gott

     
En bildserie från i mars tagen av min bror Patrik

Kommentarer
Postat av: Jossan

Vad härligt att allt var så bra på BM-mötet! Men 6 kg är väl helt ok?? När jag väntade Pontus hade jag gått upp lite mer än 10 kg denna tid. Nu har jag hittills bara gått upp 3 kg, vilket jag tycker är lite eftersom man normalt "ska" ha gått upp 7-10 kg nu. Vi får se om jag lyckats lägga på mig mer till måndag då jag ska på koll igen, annars kanske jag får skäll!



Ja det är verkligen babyboom! Känner jättemånga själv som väntar tillökning. På jobbet är vi flera stycken och bara i min arbetsgrupp är vi tre tjejer som ska ja barn i juli, jag i augusti och sen en i september. Tycker det är jättekul!



Kram på dig, klappa magen! :-D

2009-05-21 @ 10:13:59
URL: http://tiistla.blogg.se/
Postat av: Patrik & Lisa

Hoppas ni får en trevlig helg och att lilltjejen blir av med sin feber, och vad spännande att få lyssna på hjärtat på den lilla bebisen :)



2009-05-21 @ 14:33:05
Postat av: Anna

Heej ! Va kul att du kommenterade min blogg för jag hade glömt adressen till din men nu äntligen har jag den igen =)

Du har världens sötaste unge, bara så du vet !! ;)

Kramar

2009-05-28 @ 08:17:33
URL: http://petres.blogg.se/
Postat av: Vickan

Jossan- Visst e de häftigt vad man kan tajma in det... massa vänner ska ha i höst.



Patrik o Lisa- Hörde ni att mormor fick vara med och höra bebisens hjärta?



Anna- Tack snälla. Hon e bra go många gånger.... inte alltid lika lysig som söt =P

2009-06-03 @ 21:01:30
URL: http://vickiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback