50% av familjen

har nu bekräftats med halsfluss...

Danne va en pärla igår för Nathalie hade en BVC tid kl 9 och så fixade vi en VC tid åt Cornelia kl 10.45

Nathalie hade skött sig bra och nya siffrorna blev:
5130 gram och 59 cm lång


Skönt att hon växer som man ska för det känns som att hon ammar mycket mindre än Cornelia, men samtidigt tog ju inte Cornelia nappen på samma sätt som Nathalie gör så jag var nog Cornelias napp med...

Cornelia hade visst varit duktig hon med hos läkaren... Gapat stort och låtit läkarn titta i öronen med... men som sagt halsfluss var de allt.

Så nu ska man bara se till att få i henne 2,5 ml medicin 3 gånger om dagen och det blir en rejäl kamp kan jag säga... eller inte kamp för hon gapar till slut, men magen vägrar ta emot de så hon kräktes säkert 4-5 gånger i går när vi försökte få i henne det...

Idag ringde jag VC och bad om tips o råd, och hon tyckte det var märkligt att inte läkarn skrivit ut en med fruktsmak ( den fick vi i februari och den gick bra) men nu får vi istället kämpa med den här sk*ten rent ut sagt. Smakar ju apäckligt men jag va ju tvungen att visa Cornelia att det inte är något farligt.
Min lilla flicka vad jag lider med dig... mycket lättare för mig som bara ska gapa och svälja en tablett... Jag hade nog också kräkts av medicin i flytande form... men men, nu ska jag blanda den med saft/läsk eller juice så får vi se. Annars skulle vi återkomma i morrn, men det är ju inte billigt heller med den dr medicin så jag hoppas den går ner utspedd.

Cornelia börjar tröttna på att se på film via Youtube nu, så nu ska vi ut och mysa och leka i vardagsrummet istället.

Hur jag mår? Bättre... feberfri men slö i kroppen. Så när Cornelia somnar runt 11.30 somnar jag med *ler*


Ta hand om er!!

Kommentarer
Postat av: Malin Kungshammar

Skönt att du känner dig bättre!! O så hoppas jag att stackars Cornelia kan få i sig den HEMSKA medicinen så hon oxå blir bra o kan busa som vanligt snart!! O så har du ju en KANON snäll snart man som är hemma o hjälper dig med kottarna så du snart är på benen igen!! KRYA PÅ ER NU!!

Massa Kramar!!

2009-11-12 @ 11:15:41
URL: http://www.nogg.se/MalinKungshammar
Postat av: Jossan

Många krya på er kramar skickas över!!

2009-11-12 @ 11:41:48
URL: http://tiistla.blogg.se/
Postat av: lejonheart.blogspot.coml

vilket skit ni råkar ut för...krya på er hela familjen och hoppas inte de resterande medlemmarna blir sjuka nu...kram

2009-11-12 @ 12:30:52
Postat av: Johanna

USch då! KRYA PÅ ER!



Kram

2009-11-12 @ 19:06:07
URL: http://johannnis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback