Varit dålig på att blogga

men jag har varken lust ork eller tid att sitta ner ibland känner jag. Försöker ju uppdatera nån gång i veckan i allafall, men nu är de ju fullt upp här hemma.

Är de inte man eller barn så är de huset och är det inte huset så är det planering av vårt vinterbröllop.

Känns så underbart att hålla på å planera inför vårt bröllop, och det kommer bli toppen om alla bitar bara faller på plats...



Bara som det här att välja bröllopstårta... hur svårt men skoj som helst ju. Tror vi hittat rätt konditori, men nu återstår möte för att se om dom kan utforma den så som vi önskar med *ler*



På tal om nått helt annat så var vi ju på Kolmården när NT hade sin familjedag... köpte årskort inför nästa sommar och precis när vi packat ut oss och tjejerna så kom världens störtskur... både regn och hagel i en rejäl skur mötte oss när vi gick från bilen. Cornelia skrek av smärta när det hårda regnet träffade henne i ansiktet, så jag tog vagn och barn och sprang tillbaka till bilen. Cornelia slängdes *ler* in i baksätet på bilen men Nathalie som ligger så skyddat i vagnen fick jag inte loss i all tumult, så hon och jag tog skydd under vår öppna bagagelucka och där stod vi tills det drog förbi. Det hela var över på bara några minuter, men dungsur och kall kände vi inte alls för att gå in i parken. Danne som sprungit bort för att köpa årskortet klarade sig skapligt under tak, men mina byxor var blöta, tur att vi garderade oss med underställ för annars hade jag nog frusit häcken av mig...
Men vi bestämde oss för att ta en tripp in i safariparken och förhoppningsvis hinna torka lite för å se om lusten för djurparken kom tillbaka.
Tack och lov så gjorde den det och vi hade en kanonmysig dag med en härlig Cornelia och en sovandes Nathalie.




Safariparken... Cornelia fönade håret genom fönstret *ler*


Cornelias favoritplats... brevid trollen som sjunger Oajajajajbuff...
Cornelia sjunger numera med trollmor


En annan favorit på Kolmårdens... Barnens lantgård. Vår lilla skogsmulle tar sig an det mesta i naturen


Vid tigrarna stannar hon alltid upp och bara tittar, Nathalie sov vidare *ler*


Innan delfinshowen sprang Cornelia av sig lite... och sen upp till sälarna för sista gången i år.
Nathalie sov även under delfinshowen.
Snälla lilla Nathalie


Som sagt, en underbar dag med två underbart snälla döttrar. Något kyligt, men som Danne sa, Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder...
Flashback till skolan =P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback