Tillbaka till vardagen...

På ett sätt, men nu som tvåbarnsmamma.


Gårdagen gick smidigt och vi hade roligt nästan hela dagen. Cornelia som längtat efter sitt dagis ett bra tag nu har ju då börjat klättra lite på väggarna här hemma, så vår första dag, som de bara var vi tjejer hemma valde jag att gå till öppna förskolan och aktivera Cornelia där i stället.

Hon lekte jättebra och njöt verkligen av att vara med andra barn och det kändes så på henne att hon behövde det... Vi har ju gått till öppna föskolan rätt flitigt i sommar, men igår va hon lycklig.
Kl 12.30 började vi gå hemåt för att sova lite middag. Hon ville gärna vara ute och leka, men det tänkte ju jag att vi skulle göra efter vilan liksom.

Till slut accepterade Cornelia detta och somnade till slut kl 13.

Vaknade 1½ timma senase och ville självklart ut direkt. Tur att vädret var underbar för vi höll oss ute i närmre 2 timmar och det var så mysigt och härligt.
(Så när på en grannunge som vill ha uppmärksamhet, så när han ställde sig och skvätte sand på mig sa jag till honom att gå därifrån... några minuter senare ville han låna spaden för att gräva lugnt igen... Rackarunge så jobbigt envis)

Danne åkte iväg med Cornelia och handlade lite mat på citygross och då tittade dannes faster förbi på en kopp te (kaffe för mig) och vi pratade som bara den så rätt va de var så var ju mannen och barnet hemma igen *ler*

Som sagt en härlig dag med underbart väder och underbart snälla tjejer. Hoppas verkligen det blir fler sådana dagar.


Idag vaknade Cornelia redan 6.30... antar att hon hörde nr Danne åkte till jobbet, men vi låg kvar och myste lite i sängen innan vi gick ner för att fördbereda dagen. Cornelia började ju nämligen dagis igen efter alla dessa veckor. Hon har inte gått sedan midsommarveckan så lite orolig för lämnandet var jag nog allt, men det gick hur bra som helst och hon visade stolt upp sin lillasyster som gick varvet runt bland personalen. Men det är ju bara mysigt att få höra vilka fina flickor man har... *stolt*

Nu ska det bli underbart att få vara ensam med Nathalie lite mer så man får lära känna henne lite mer än vad man fått göra för storasyster *ler* Men hon e så snäll och sover gott, även om hon varit mer och mer vaken och ligger och spanar in oss och prylarna runt i kring. Så otroligt mysigt med liten igen så nu ska jag bara njuta *ler*

Ska sätta mig med lite bilder vartefter, men det känns inte som prio ett just nu med allt som händer och sker, men ett urval kommer ni att få se vart efter, det lovar jag!


Ta hand om er och gå ut i friska sensommarluften nu, för de e sååå härligt ute!!

Kommentarer
Postat av: virre

skönt att det flyter på så bra för er allihop.hoppas ni får fortsätta i samma takt..jag väntar med spänning på korten..men som sagt ta det när tiden känns rätt..första prio nu är bara MYS!!!

2009-09-15 @ 16:20:00
URL: http://lejonheart.blogspot.com
Postat av: Malin Kungshammar

Hej i sensommarvärmen!!

Hoppas ni har det kanon o myyyyser!! ;-) Här börjar resnerverna göra sig påminda!! ;-) Har inte börjat tvätta sommar kläderna än.. O så är det ju en del annat som ska fixas innan man åker.. Men det löser sig säkert!! Skönt att Cornelia klarade av att gå tillbaka till dagis utan att känna sig otrygg!! Men så är det kanske när man blivit storasyster!! ;-) STOR o DUKTIG!! ;-)

Hälsa alla där hemma!!

KRAM!!

2009-09-16 @ 10:00:35
URL: http://www.nogg.se/MalinKungshammar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback