Snö? April april...

Så otroligt sugen man blir på att göra massor av saker i dag... NOT....
Städa? Ja, som vanligt.


Ledsen att jag slappat med bloggen ett tag, men vet bara inte vad jag ska skriva, och börjar jag skriva nått så vill tjejerna ha mig.... Nathalie sover gott i vagnen på altan just nu, så då passar jag på.


Har varit hurtig förresten! Vi har bott i vårt radhus här i klocket i snart 4 år(!!) och tvåttstugan har inte varit "färgdigmålad"... Vet inte vad dom tänkte när dom helt plötsligt bara slutade måla, mitt på en vägg liksom...
Men i förra veckan när Nathalie sov passade jag på... Fort som tusan upp med tejp och ut med tidningar och fram med stol, roller, penslar o färg....

Målade färdigt det jag velat gjort såååå länge!! Kände mig riktigt duktig när jag målat fördigt väggen en gång... Nathalie vaknade dock, men hon är ju så go så hon satt glatt o nöjdt i matstolen med lite leksaker de sista 10 minutrarna jag målade.

Sen myste vi och åt lunch och hon ville somna igen, så jag tog på henne jacka o tossar på fötterna och packade ner henne i vagnen så hon somnade.... och jag passade på att måla 2:a omgången med! Vart riktigt bra, men det märks ju att man inte målar så ofta för lite slabb blev de allt.... Men men. nÖjd blev jag i allafall för nu börjar det likna nått där inne med.

I söndags var vi på Busfabriken.... hade tänkt badhuset, men Nathalie va så himla snorig så vi skippa det för något mindre ansträngande för hennes del.
Min kusin Karin med make och barn skulle också dit så lite då o då sprang vi på dom, och avslutade busfabriken med glas o kaffe tillsammans. Önskar man kunde träffas oftare, men man är ju som man är och skjuter upp allt typ....  Malin o Linda frågade mig för en herrans massa vecko sen om vi skulle ses på fika, men Cornelia va ju körig i magen igen då, men har jag tagit mig i kragen och fixat en ny leka- fikatid då.... nej. Men snart nu så ska jag fixa det....

I måndags hade vi en mysig stund hos Johanna jag o tjejerna.... gick en promenad i hallbergaskogen och lekte och luncha ihop... Så himla go tjej de där... å med så söta söner så man nästan smäller av. O va så himla söt och pratade med Cornelia o förklarade hur han tänkte i sin lek (gruset skulle ligga i en hög, ingen sand utan bara grus) Sötis!! Får vi ta en repris på så snart vädret vänder igen! För usch för dagens väder... snacka om april!

Cornelia är på dagis som vanligt tis-tors 9-14 och jag har en liten att göra lista här i dag så jag ska ta och bocka av första saken nu - Bloggen
och ta tag i nästa... - Ringa Phil & Ted ang vagnen.... dom "vobblar" ibland och så vill jag inte ha det när den faktiskt kostar närmre 10 000:- Så nu ska jag samla mig o ringa o klaga lite


Ta hand om er!!

Kommentarer
Postat av: linda

Hej!



har med phil&teds VIBE och den vobble med i början. Dem skickade hem en ny ring som sitter fram på hjulet och sen dess har den gott perfekt. Lycka till och hoppas de löser sig.

2010-04-21 @ 22:25:44
URL: http://aluckymama.blogg.se/
Postat av: Linda

Får be om ursäkt för de jag skriv sist. Ska inte gå ut över andra, men tyvärr gör de de ibland. Jag vet att de flesta familjer lever som ni. Med lite sjukdomar då och då. De är en vanlig familjs vardag. Jag borde inte klaga, bara vara glad över att andra familjer slipper genom gå de vi gör. De finns ingen som vill leva så.



Mvh Linda

2010-04-22 @ 10:37:05
URL: http://aluckymama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback