Åh vilken dag...

Vaknade 5.45.... säger rätt mycket om denna dag.

Vi gick till öppna förskolan för at leka av oss lite i dag och hade det himla bra... tills det va dags att gå hem ungefär... Då bröt dom i hop för en overall är ju livsfarlig!!

När jag väl fått på Nathalie sin overall inser Cornelia att det inte är någon mening med att bråka så hon tar efter lite tjat på sig sin overall smidigt själv.

En annan mamma med två barn gick ut och Nathalie smet också ut så de va precis att mamman kom i håg att kanin skulle med hem... oj oj oj vilken kväll vi skulle fått här annars vill jag lova!


(bild från okt)

10 m från grinden får Cornelia för sig att fylla pulkan med mera snö (hade redan fyllt den lite på vägen dit)
bara det att denna gång tar det en halv evighet, så Nathalie hann till att somna.

Jippie!! Not...

Detta påverkar i princip hela dagen.... Sover hon i sin säng sover hon ca 2 timmar utan problem... sover hon någon annanstans är det max en timma... på dagis i bland ingenting eller 20 minuter.


När vi väl kommit hem lugnade Cornelia ner sig o såg lite bompa.

Men en stund senare tyckte hon sig höra sin syster. Och trots att jag sa till henne att nathalie sov så gick hon dit... o lik f*rbannat så vaknar ju ungen innan jag hinner ta bort Cornelia.


Så där satt vi nu. En astrött mamma, en asgrinig Nathalie och en Cornelia med samma energi som vanligt.

Ringde Dannes faster för lite fika o lek, men där va de sjukstuga och strax efter 16 fick jag ett härligt samtal som förhoppningsvis leder till något underbart.... återstår att se i morgon, men det känns väldigt bra.


Nathalie somnade redan 18.40 och Cornelia bet i hop till 20.00

Jag däckar när som helst med men är ju förtjust i medium som börjar nu, och det vågar jag inte se i sängen för då somnar jag i första reklamen!

Ta hand om er!!

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: lotten

Vissa dagar blir allt bara BLÄ!! :o( Som tur e så överväger de bättre dagarna (oftast) ;o) Ha de bäst!! KraMar

2010-12-07 @ 20:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback