Nu har plogbilen åkt förbi....

sisådär 10 gånger för han hade ju en skopa framför dsig och tog med sig snön bort *ler* Smidigt som bara den så nu kan jag lätt ge mig ut med barnvagn igen *ler*


I dag vart en sjukdag här hemma. Cornelia va lite hes i går eftermiddag och hostade lite då å då, men hon har ju haft besvär med hostan ända sen förkylningen som härjade sist. Men jag tänkte väl inte mycket mer på det, men när kvällen led mot sitt slut i går syntes det på henne att hon inte va helt kry... Sant.... 38.9 i feber... Inget dagis idag men hon har varit sååå underbar ändå! Myst och lekt och hon fick för sig att man skulle prova måla med krita på diverse saker medan mamma fixa med något annat... Har nog aldrig suddat så mycket i hela mitt liv. MEn vi vart inte ens osams om det utan pratade lugnt om det.

Fönster, lära gå- vagn och golv vart lite klottrat.... men det är ju inte hela världen. Gick bort med trasa och suddgummi (förutom lite vid fönstret, på den här "spaken" man kan låsa för att ha lite öppet.... aaa, ni fattar kanske mitt svammel =P)

Har som sagt varit en mysig dag då jag trots allt fått lite egentid och fått lite gjort här hemma.


Tänkte svara på lite gamla kommentarer från er... händer ju för sällan men nu har jag fått en kommentar som jag gärna diskuterar lite. Men vem orkar tjafsa, vill bara lägga till en sak till mitt förra inlägg igentligen.


Era kommentarer:
Nu har jag fått svar ang blomkrukan, den är från Blomsterhuset, dvs fd Albano i Eneby. :-)

Skickar över en kram, jobbigt det lät. Hoppas att kommande dagarna går bra för er. Meja har börjat sova sämre hon med, jättesvårt o få henne somna än annat på en vagnpromenad. Går vi inte ut somnar hon inte förens hon är helt utmattad... Men du har ju dubbelt upp så det blir ju dubbelt så kämpigt...

Kram på er!

Tack snälla för svar ang krukan!! Ska ta mig dit nån dag! Vissa dagar är man ju bara föör trött.

 

Hej! Sömn är alltid ett stort problem me småttisar ;-) Man får passa på när dom somnar på kvällen,om de så innebär att gå o lägga sig halv åtta =) de har ja gjort... Funkar faktiskt! Hoppas ni får plogat snart!! KraM

Jag brukar alltid tajma in att vila lite när de små sover, men när dom turas om e de ju bara att bita ihop och då e ju inte tålamodet alltid det bästa.... och när man får veta att karln ska jobba över så jublar man ju inte direkt =)

Hej!
Kan väl inte vara så jobbigt att ta hand om två barn. Min tjej har inte sovit middag sen hon var två år min minsting sover max en timme per dag och mannen kommer aldrig hem innan 19. Jag ser inte att något är jobbigt med att sysselsätta barnen om dagarna bara en helt underbar vardag. Helt underbart att vara hemma. Njut av tiden, den är snart förbi.

Vet inte vem du är, men det verkar inte som du läst min blogg särkiljt länge då min dotter på 2½ är väldigt mammig och "klängig". Då jag älskar mina barn över allt annat och verkligen vill njuta av småbarnstiden låter jag henne gärna sitta på min arm om möjligheten finns. Men just denna dag som jag skrev om behövde dom båda mig om vart annat och några gånger krockade det också... Därav min trötthet. Min blogg har jag för att skriva av mig om min dag samt hur jag mår, behöver faktiskt inte höra hur enkelt det är för dig... Klart det är så enkelt för mig med vissa dagar, men just denna dag va jobbig som f*n. Jag är imponerad över att du orkar ta hand om två barn själv fram till 19, men jag är van att min man kommer hem runt 17 och gör han inte det är jag trött under kvällen. Nu ska han jobba borta mån-tors och jag kommer va trött, men det går. Vet inte om din mening va att låta lite spydig, men sådana kommentarer behöver jag faktiskt inte. Å jag ber om ursäkt om jag missförstått ditt inlägg, men det kändes lite smådrygt!

Kan tänka mig att det är lite körigt med två prinsessor!! Men du fixar det ju GALANT!! ;0)
Hoppas att allt är bra annars!!
KRAMAR!!

Tack vännen. Jag klarar dagarna vart efter dom kommer, men vissa är kämpigare och andra är lättare.

Tja....jag tar gärna kort på din Nathalie. :-) Men du är ju duktig själv på sånt, men du kanske bara vill vara snäll mot mig :-) Jag nappar på alla erbjudanden, behöver en liten "portfolio" som jag kan visa upp på bloggen så folk ser vad jag gör. Jag jobbar ju nu för tiden, så det får väl bli på helger kanske....

 

Ja, det var mest för din portfolio jag tänkte.... Plus att det alltid är kul med bilder som andra tar, på ett annat sätt än jag själv liksom. Vi kan väl höras när du känner att du har lite tid över då så får vi se när vi fotar... *ler*

 

 

Ni kanske förstod vilken kommentar jag ville svara mest på, men jag känner inte att jag behöver höra att det är lätt att vara småbarnsförälder för det tycker jag faktiskt inte alltid att det är. Men lyllo dig som känner så.

 

Överreagerar jag? Jag vet inte men jag är känslig och smådepp just nu.... fråga mig inte varför men mina hormoner har nog inte stabiliserats efter graviditet, amning, sluta amma (för tidigt känner jag), byte av p-piller m.m.

Mina älskade flickor!!

Ta hand om Er


Kommentarer
Postat av: Mli

Ja håller med dig Vickis. När man skriver om en extra jobbig dag så vill man inte höra av andra att dom har det så himla lätt och att det är konstigt att du känner dig otillräcklig och trött. Jag tycker inte alls att det är konstigt.

Barn har ju olika behov och viljor, och vi föräldrar är ju också olika. Men alla gör vi det som vi tycker känns bäst för våra barn...

Förresten så tycker ja inte om när folk kommenterar utan att skriva namn, för det tyder bara på att man är osäker på det man skriver, eller att man vet att det kommer att "såra".

Kramar till dig Vickis

2010-02-26 @ 08:14:31
URL: http://montanadahlberg.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag reagerade oxå starkt på det inlägget.. Men jag visste inte om det var nån "intern" grej, så jag lät bli att kommentera det då!! Men verkligen elakt tycker jag!! O så barnsligt o omoget att inte skriva vem man är o inte stå för det man tycker!!! Jag tycker du är stark!! O man har dagar när det inte är på topp!! O det har hon oxå!! Men hon vill väl vara lite MER än ALLA andra!! SJUKT BARNSLIGT!! Hon har det säkert MYCKET jobbigare än du, men vill/vågar inte tala om det!!

Jag håller dessutom med föregående talare i allt!!

Du är BÄST Viktoria!! Tillsammans med Daniel är ni PERFEKTA för era Prinsessor!!! ;0)

MASSA KRAMAR till er ALLA 4!!

//Malin

2010-02-26 @ 10:39:37
URL: http://www.nogg.se/MalinKungshammar
Postat av: Vickan

Hon skrev ut namn o bloggadress, men jag valde att ta bort det i mitt inlägg, men kolla i kommentarerna från förra inlägget så ser ni vad hon heter o även adressen som sagt....

2010-02-26 @ 12:33:29
URL: http://vickiz.blogg.se/
Postat av: Mli

För de första vill ja be om ursäkt för (i min förra kommentar) att ja lät lite sur om att kommentaren var anonym, när den inte va de;/ Fel av mig. Men ja menar ändå de ja skrev.. Alla barn har olika behov och alla mammor har olika mycket ork och tålamod;) Sen är väl oxå vintern en årstid i depressionens tecken (tycker iaf ja). För mig är ALLT så mycke jobbigare så här års, men nog om de.



Så vill ja även tillägga att Linda är en gammal klasskompis till mig... Så Hej på dig:)

och kram till Vickis, igen;)

2010-02-26 @ 23:15:35
URL: http://montanadahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback