Plogbilen lyser med sin frånvaro...

om ni såg bilderna i mitt förra inlägg så såg ni kanske att det inte va så bra skottat på våra gångbanor här hemma.... kan säga att dom fortfarande inte plogat och nyss föll snön igen.... inga mängder dock (än?) men ändå... Kommer man ta sig till dagis med vagn i morrn eller ska man ge med sig och köra lat-varianten och åka bil?

Ska ner till stan med en vän i morrn direkt efter dagislämning typ... velar fortfarande om vi ska ta spårvagn som vi bestämt eller om jag ska insistera på bil.... kostnadsmässigt går de nog jämt ut när man delar på parkeringskostnaden, för de kostar ju 40:- tur o retur med spårvagn... och så e vi 2 så 80:- som vi istället kan lägga på parkering... hmmm.... Dagens ilandsproblem liksom =)



I dag när vi vaknade visade termometern -25 (!!!) var inte beredd på det över huvudtaget.... Missat det totalt att det skulle bli så kallt IGEN!
Men men, tänkte att om jag o Nathalie gör oss i ordning lite smått och avvaktar tills Cornelia vaknar (somnade sent i går) och ser om hon vill gå bort till Öppna förskolan i allafall... kyla brukar inte hindra henne liksom.
Men när hon väl vaknat så ville hon hellre vara hemma och mysa. Skoj tänkte jag och gjorde en stor mysig frukost (Cornelia äter inte mycket på morgonen men jag ville lyxa till det lite)

Tänkte väl tidsmässigt att Cornelia somnar 12-13 nån gång och sover en timma eller två och så kommer danne hem vid 17 så det går nog kanon det här ( man blir ju trött i huvudet av en skrikande trotsig 2½ åring liksom)


Hmmm..... hade lite fel kan man säga.


Cornelia bet i hop så när Nathalie somnade vid 12 ville inte Cornelia sova.... Nathalie vaknade vid 13.30 och då hade Cornelia fortfarande inte somnat... hon va knappt trött...

Nathalie va lite grinig (tänder? aldrig grinig annars såvida hon inte är trött, hungrig eller vill ha ny blöja)

Jag va rätt trött runt 15 men tänkte jag gör ett försök och går upp med Cornelia och ser om hon somnar bättre där, för utan sömn mitt på dagen somnar hon runt 17-18 och vaknar mitt i natten och vill ner o leka liksom.... funkar inte för mig kan jag säga!


Det gick inget bra där heller för Nathalie ville INTE vara där uppe... varken ligga mysa eller stå i sängen så jag gav upp. Tänkte att Cornelia somnar när hon är tillräckligt trött.... 15.40 slocknade hon stenhårt... Nathalie höll igång och pratade och jollrade på sitt egna lilla vis, men Cornelia orkade liksom bara inte mer.

Sov 2 timmar, Nathalie somnade när Cornelia sovit 1½.... hmmm.... vila eller tömma diskmaskinen och sätta igång torktumlaren? Ja va gör man inte liksom.... Jag hade precis satt mig på soffan när Cornelia börjar vakna till.... 3 minuter senare somnade hon visserligen om, men då hörde jag Nathalie vakna till i stället... tog henne i famnen och fick henne att somna om på mitt bröst ( lyckas man vääääldigt sällan med) Somnade själv i soffan och sov 20 minuter! Underbart, de va nog det som gjorde min dag.


Tror Danne hann och ringa innan Cornelia somnat förresten!  Övertid väntade....

Visst tänkte jag han kommer till maten runt 18 istället... jo då, eller hur.... Strax efter 21 kom han hem stackarn.... första arbetsdagen sen semestern och han får va hemifrån i 14 timmar!! Lider med honom och ville inte beklaga mig över min halvt om halvt kaotiska dag, när hans säkert varit tusen gånger värre... jag har ju i allafall fått vara hemma, inne..... inte han.


Det jobbiga är nu att övertid väntar i morgon och ev onsdag också, och nästa vecka och några veckor framåt jobbar han borta mån-torsdag..... pissigt värre kan jag säga.... Hur ska man orka det då?! Visserligen får man ju passa in o söva Nathalie först och sen Cornelia, men ingen avlastning alls liksom.... får ringa våra föräldrar och se om dom kan komma hit lite då o då och göra mig sällskap med tjejerna.... eller åka iväg till dom kanske??!


Jaja, svammel svammel. Jag e ju som sagt rätt så himla trött nu då så jag beklagar ev många stavfel samt missade bokstäver hit o dit i inlägget.


Ta hand om er. Nu väntar sängen och John Blund!!
Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Nu har jag fått svar ang blomkrukan, den är från Blomsterhuset, dvs fd Albano i Eneby. :-)



Skickar över en kram, jobbigt det lät. Hoppas att kommande dagarna går bra för er. Meja har börjat sova sämre hon med, jättesvårt o få henne somna än annat på en vagnpromenad. Går vi inte ut somnar hon inte förens hon är helt utmattad... Men du har ju dubbelt upp så det blir ju dubbelt så kämpigt...



Kram på er!

2010-02-23 @ 08:00:20
URL: http://landhagen.blogg.se/
Postat av: Lotten

Hej! Sömn är alltid ett stort problem me småttisar ;-) Man får passa på när dom somnar på kvällen,om de så innebär att gå o lägga sig halv åtta =) de har ja gjort... Funkar faktiskt! Hoppas ni får plogat snart!! KraM

2010-02-24 @ 07:21:30
URL: http://pihlarna.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej!

Kan väl inte vara så jobbigt att ta hand om två barn. Min tjej har inte sovit middag sen hon var två år min minsting sover max en timme per dag och mannen kommer aldrig hem innan 19. Jag ser inte att något är jobbigt med att sysselsätta barnen om dagarna bara en helt underbar vardag. Helt underbart att vara hemma. Njut av tiden, den är snart förbi.

2010-02-24 @ 10:17:19
URL: http://aluckymama.blogg.se/
Postat av: Malin

Kan tänka mig att det är lite körigt med två prinsessor!! Men du fixar det ju GALANT!! ;0)

Hoppas att allt är bra annars!!

KRAMAR!!

2010-02-24 @ 11:01:16
URL: http://www.nogg.se/MalinKungshammar
Postat av: Anna

Tja....jag tar gärna kort på din Nathalie. :-) Men du är ju duktig själv på sånt, men du kanske bara vill vara snäll mot mig :-) Jag nappar på alla erbjudanden, behöver en liten "portfolio" som jag kan visa upp på bloggen så folk ser vad jag gör. Jag jobbar ju nu för tiden, så det får väl bli på helger kanske....

2010-02-24 @ 14:19:48
URL: http://annasphotography.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback