Oj oj oj...

en så himla fin altan vi fått!


Ni kommer att få se dan så småningom, men vi är så himla nöjda. Och då är inte riktigt allt färdigmålat ännu då det sista i snickeriväg blev klart i dag. Allt blev så fint o precis som vi önskat så de e knappt sant.
Många nya ideer ploppade upp under tidens gång så de e tur va han en så snäll vän som gör som vi vill *ler*

Danne kom i gång ordentligt med nu med pensel o skruvdragare så nu ska jag se till att hålla i gång honom då o då *ler* Ska bli så skönt när allt är färdigt o klart o vi sitter där ute och njuter av vår första middag med ett gott glas vin och blickar ut över vår fina trädgård.... oj oj oj. Känns så otroligt bra.


Måste tillägga att Cornelia snart är blöjfri med.... skulle ju kört det racet redan förra sommaren, men då jag va höggravid o lite småtrött så blev det helt enkelt inte så. Men nu är allvaret i gång... o nu ska vi även ta bort lunchvilan helt o hållet för att i höst börjar hon på storabarnsavdelningen på sitt dagis och Nathalie där Cornelia gått hittills. Kommer bli kanon. För de båda två menar jag. Cornelia kommer framåt i sin utveckling och Nathalie får busa gärnet med alla småttingar... *ler*

Kommer dock bli lite tomt här hemma tills mamman i huset hittar sig ett jobb.... kanske dags att börja söka?! Eller har man rätt att ha semester några veckor först? Vi får se hur jag gör.


Nathalie är väldigt nära på att gå själv med nu! Lara gå vagnen har hon gått med i några veckor, och nu går hon med en docksulky (som man måste ha bra balans med) och i dag tog hon två steg som vi alla bevittnade *ler* Danne sa redan förra veckan att hon gjort de o de tror jag absolut på, men jag såg dom ju inte. Men i dag så! Nu e de nära *ler* Vår stora lilla flicka!


Ville bara titta in o säga hej och Ja vi lever osv.... blev lite mer info än vad jag tänkt så God natt på er.

Kommentarer
Postat av: Jossan

Det låter kanon att ni fått er drömaltan, härligt o jag väntar med spänning på bilder! :-D



Tänk vad fort ett år går, känns ju som igår vi gick höggravid a o väntade på våra små augustibebisar... O nu är båda i farten med att lära sig gå, ojoj!!



Hoppas du får ett jobb i höst med, ska hålla en tumme!



Trevlig helg och kram!!

2010-07-16 @ 07:35:34
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays
Postat av: Malin Kungshammar

Åååh vad skönt att det är klart!! Hoppas det blev PRECIS som ni ville ha det!!

Ta du lite semester, men ge inte upp!!! Det finns visst jobb!! Kolla mig!! ;0) Det gick ju vägen efter MÅÅÅÅNGA vredesutbrott!! ;0)

KRAMAR!!!

//Malin

2010-07-16 @ 12:02:00
URL: http://www.nogg.se/MalinKungshammar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback