Sommar!!... eller Juni!! (viss reservation för bakslag vad gäller vädret *ler*)

För det första kan jag inte förstå att vår äldsta dotter blir 3 år om bara 16 dagar..... hur gick de till liksom?

Å nu har ju värmen kommit med besked med! Så otroligt mycket bättre o lättare allt känns nu... visst i morse när jag visste att jag var tvungen att städa gick allt i mot mig o hade ingen som helst lust när jag skulle lämna Cornelia på dagis... å sen när jag väl kom hem o tänkte pyssla o städa, så busar lillungen med mig o vägrar släppa mig.... Gick jag 2 meter bort skrek hon mamama o kom krypandes i världens fart.... Vem vill lämna henne då liksom?!

BVC kl 11.15, vår bvc sköterska är ju bara så go! Genomsnäll o så rar! Nathalie är nu uppe på 9,2 kg o är 70 cm lång! Inte konstigt att ryggen värker om kvällarna i bland.... Men de e ju mysigt många gånger om dagen.

Dessvärre testar Cornelia mitt tålamod något fruktansvärt just nu... Hon va ju hos sin farmor o farfar Mats hela helgen o nu straffar hon mig för de... så formulerade sig bvc-sköterskan så de tror jag på *ler* Kan knappast va trotsen som blir ännu värr.... =P


Nathalie grinig då hon slängt ner tallriken med potatismos som hon fick äta helt själv!
Cornelia med sin älskade välling (mottar gärna tips på hur man slutar med välling... kan ju inte påbörja potträning fullt ut innan vällingen e väck...)


Kan ju tillägga att Nathalie har en vilja av stål redan nu.... i går när vi var hos mamma o pappa så fick hon ett smörgåsrån av mamma o Nathalie kastade ner det på golvet hela tiden....
då kom jag på - De va ju inget smör på!

Jaja, man lever ju bara en gång så varför ska allt gå perfekt för? Njut ändå, bit i hop o klara även de jobbigaste dagarna för det finns de som inte kan få barn, de som inte har hälsan med sig, de som inte ens har mat för dagen.
Jag har kommit på mig själv med att gnälla ofta.... men varför?
Visst, de e mitt liv o mina problem. Men det finns ju de som lider.... jag har "bara" en trotsis unge som tjaffsar konstant..... Men är det verkligen så mycket att gnälla om? Vi är ju faktiskt friska o har mat på bordet.....

Knepig man e i bland. Men jag ska försöka tänka större.... inte bara på mitt o mina problem. Älskar ju faktiskt mina barn o min make enormt mycket.... Finns dom som inte har någon....


Hm, säg va ni vill om mitt "svammliga" inlägg men i kväll blev en funderarstund framför datorn *ler*

Åh, imorrn kommer allt virke från Byggmax, så nu kan dom sätta igång med trädäcket så snart dom vill !! Lovely!! Längtar så tills vi tänder grillen o öppnar en vinare på vår nya altan *ler*


Ta hand om er!




fotograf: Fotofabriken


Åh, ett sista tillägg! Min gamla kollega fotade barnen på ÖF i mndags... slängde lite diskret ut en förfrågan om jobb så han skulle grunna o återkomma.... *ler* Önskade dock " bara" tt kontorsjobb, men vill gäna ha fasta arbetstider o inte va skolfotograf i år då man ibland måste åka kl 6 för att va på plats i tid... å så vet man liksom inte riktigt när man kommer hem heller... Har ju varit skolfotograf under 5 höstar redan ju =P
Men vi får se vad han säger om jobb i höst i allafall!

Kommentarer
Postat av: Sara Laveryd

Hej hej...



här är det med trotts hela dagarna....

jo ja tänkte ge tips på vällingen... när mathilda skulle sluta med vällingen så sa ja till henne att nu är snart paketet slut... när det typ var "slut" sa ja mathilda ja har glömt att köpa välling får köpa det en annan dag.. men du klarar det ändå för du är ju en stor tjej?? ja det gör ja sa hon då...

å för ett litet tag sen fick hon smaka kompisens välling å hon bara usch vad äckligt mamma:-)



lr så provar du å säga att när paketet är slut så kommer ja inte köpa någon mer välling.. å säg det varje gång du ger henne.... å när sista flaskan är nådd så säger du nu är det sista flaskan sen finns det inge mera...



hoppas du lyckas...



min unge är snart stor:-) bara nattblöjan kvar...

blöjfri på dagen å ingen napp på natten:-)

kram

2010-06-02 @ 23:46:41
Postat av: Lottiz

Äsch man måste få gnälla lite ibland. Småbarn kan ta mycket energi från en och man blir trött och ibland behöver man bara få ur sig allt för att man ska få lite ny energi. Kan säga att det trotsas en hel del här med, just nu är det mest grabbarna och då framförallt Liam. I morse skulle han ha ett annat Linne och så fanns det inte då fick det bli en tröja, men inget dög. Till slut tog jag bara en tröja och då blev det bra. Tokiga unge.



Angående vällingen tycker jag hon ska få fortsätta äta välling om hon tycker det är gott. Det är ju nyttigt och det finns vuxna som äter det med så varför sluta? Däremot kanske nappflaskan ska väck och rutinerna ändras hur det dricks för att hon ska komma ifrån bebisstadiet. Servera t ex alltid i mugg/glas till frukost när ni sitter där gemensamt och äter. Kanske tycker hon inte det är lika roligt då heller och slutar? Noel har fortfarande blöja kvar också. Jag tycker han är jätte sen eftersom de två andra slutat vid 2-2,5år. Men han är helt klart mogen, känner av när han är kissnödig och kan hålla sig och gå på pottan. Bara att han inte har tid alltid och ibland glömmer han bort sig. Ibland totalvägrar han att gå på pottan också. Jag låter honom komma underfund med det där själv, gör ingen stor affär av det om han inte vill utan tar det i den takten han vill. Funkade bra med de andra två så varför byta strategi liksom ;-)

Hoppas allt är bra med er annars. Kram

2010-06-03 @ 12:47:38
Postat av: My

Kämpa på, en dag är de stora och ska klara sig själva. Tror att mamma tog bort nappflaskan för lille bror och erbjöd honom välling i mugg,då vart det inte lika intressant då han vill åt "tutten". Testa å se, kanske hänger på nappflaskan. Du kommer lyckas och hitta ditt sätt till slut med vällingen !!

2010-06-03 @ 17:07:21
URL: http://mysan207.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback