Älskade lilla Ozzy

(varnar känsliga för "jobbig" text....)

tårarna rinner verkligen när jag skiver detta men jag måste få skiva av mig om den jobbigaste dagen på länge...

Dagen var underbar fram till kl 15.30 då grannen ringde på dörren och sa att en grå katt ligger död överkörd på parkeringen .... han trodde det var vår Ozzy!

Jag rusade och tog på mig jacka o skor, tack o lov sov Cornelia och Nathalie finner sig ju i att sitta i matstolen med kex o leksaker...

Usch så jobbigt det är...


Där låg han... hopkurad såg sovandes ut... tills man titta närmre.... blod från mun o nos och stel som bara den... vår älskade lilla katt.

Vad jag ska säga till Cornelia vet jag ännu inte... Vet inte hur jag ska kunna prata om Ozzy utan att gråta själv...

Jag är sä ledsen för att jag gnällde på honom förra veckan när jag inte kände att jag hade tid att kela... så ledsen för att jag inte strök dig mer på huvudet och pussade dig när du ville... *tårarna rinner*

Men tacksam för den mysiga stund vi hade i helgen, hela familjen.... när du sprang runt o runt efter laserstrålen i matsalen... hur vi skrattade åt att du inte förstod att den var på låtsas... att du lyfte tassen när vi lyste på den... å hur du inte vågade attakera mina fötter när vi lyste på dom.

Så genomgo, så mjuk och snäll och len och alldelles underbar....

Lite överkelig nu i mars, men det hör ju vårkänslor till.... Jä*la bil o komma där o tro att du skulle hinna undan!!
Skyller inte på föraren... men j*vla bil att vara så hård....

Kommer sakna dig Ozzy...

När vi kom hem i kväll så ropade Cornelia efter dig Ozzy... men jag kunde inte svara henne eftersom jag grät hela vägen från garaget och in... men försökte att inte visa din lilla mamma Cornelia hur tårarna rann på mina kinder....

Hon fick verkligen göra vad hon ville med dig.... Bära dig och busa med dig trots att du ville sova på din plats vid hennes lekhörna... Du vaktade henne, och du vaktade Nathalie.... till och med på skötbordet ville du vakta ett tag...


Åh, du underbara fina katt om jag kunde skulle jag trolla tilbaka dig det lovar jag... Jag skulle krama dig och pussa på dig o ge dig precis så mycket mat du själv skulle vilja ha...


Din bror Elvis letar efter dig... Han sitter där ute på staketet och spanar och undrar när du kommer hem... Jag med.... När kommer du hem Ozzy, vi saknar dig så!!!!!!!


Jag har aldrig gråtit så över en katt.... jag kan inte sluta nu när Cornelia sover.... går inte...

Avslutar med några bilder på lillefjant....


















De sista kort som togs på Ozzy

Vår älskade

♥ ♥ ♥  OZZY  f 090505 d 100329 ♥ ♥ ♥


Kommentarer
Postat av: Lisa

Usch, fällde rätt många tårar här hemma när Patrik berättade, och din fina text gör det svårt att hålla tårarna borta.. Ozzy var verkligen en speciell katt.. Han gjorde ett stort intryck på en under de gånger man var "husvakt".. Så mjuk, så lekfull.. Kommer ihåg hur Patrik och jag bruka leka i snön med han när vi var hos er medans ni var i Egypten.. han visa att han ville ut och så öppna man och skulle stänga när han gått ut men då vände han sig om varje gång och tittade med en frågande blick.. "Vadå, ska ni inte med?!" typ.. Hjärtat smälte varje gång, och visst följde man med ut och kastade lite snö som han sprang efter. Världens finaste personlighet och världens finaste lilla kille.... Usch nu rinner det ett par tårar igen.

2010-03-30 @ 00:06:53
Postat av: Carro!

Usch:/ hemskt! Jag beklagar:(

2010-03-30 @ 06:09:31
URL: http://wondergiirl.blogg.se/
Postat av: emma

å va tråkigt, beklagar verkligen!

2010-03-30 @ 07:24:04
Postat av: Malin Kungshammar

Näe... Jag blir så ledsen!! För din, Daniels, Nathalies, men FRAMFÖRALLT Cornelias skull!!! Det är SÅÅ hemsk att förlora en familjemedlem!! Hårig eller inte.. Jag LIDER verkligen med er!!

Finns ju inget jag kan säga eller göra för att mildra er smärta, men han har det ju bra nu, er lilla Ozzy!!! Han har SOMMAR o MASSOR med möss o annat mumms att jaga!! ;0)



MASSA STYRKE KRAMAR!!

//Malin

2010-03-30 @ 09:14:07
URL: http://www.nogg.se/MalinKungshammar
Postat av: Jossan

Fy så sorgligt, tårarna rann när jag läste! Många kramar till er.

2010-03-30 @ 09:57:54
URL: http://tiistla.blogg.se/
Postat av: Ann-sofie

Det är hemskt att förlora en familjemedlem. Tänker på er!! kram

2010-03-30 @ 10:21:57
URL: http://annsofie83.blogg.se/
Postat av: Jessica, Alva och Vilmer!

Fyyy så hemskt... Beklagar verkligen!

2010-03-30 @ 19:05:40
Postat av: Emma Svensson

Fy vilken jobbig tid ni har framför er :( Att förlora ett älskat djur är bland det värsta som finns, de är ju en självklar familjemedlem...



Skickar massa kramar

2010-03-30 @ 20:17:19
URL: http://linusludde.blogg.se/
Postat av: Sara Danielsson

Usch vad hemskt! Stackars er, jag beklagar =S!!!

Kramar

2010-03-30 @ 21:36:46
URL: http://saraopyret.blogg.se/
Postat av: Johanna-Sofia

fy vad hemskt, beklagar verkligen :( Min ena katt som jag hade i 9år blev också påkörd, var så himla hemsk känsla när vi hittade henne blodig på vägen hon blödde också från nosen och munnen. Min andra katt som jag hade för bara ett par år sedan blev påkörd när han bara var några månader gammal. Det är något av det värsta jag har varit med om, för efter han blev påkörd så levde han fortfarande men nästan alla ben i hans kropp var brutna så han släpade sig upp på vår uppfart och sedan föll han ihop där, vi hittade honom en stund senare när han låg där och skrek. Kommer aldrig glömma det. Man mår värst över att flera som kör på stackars oskyldiga djur stannar inte ens utan de kör bara vidare, jävla idioter! Det jag ville säga var att jag förstår verkligen hur det känns, man måste försöka fokusera på stunden man hade tillsammans med sin älskade katt och inte på det ögonblicket då man fann dem skadade. Kram Johanna-Sofia

2010-03-30 @ 22:17:21
URL: http://hansmunmotminhud.blogg.se/
Postat av: Bror

Hej kära syster. När vi var husvakt senast tog vi massa fina bilder på älsklingen som du ska få när de lugnat ner sig lite. Bästa katten ja hållt i min famn. Kommer ihåg när ja satt ensam hemma med sotis som hade värkar i flera timmar osen kom först storasyster ut bara en liten stund innan han tittade ut. Favoritkatten som alltid kommer finnas i hjärtat o minnet. Anledningen till att man ville vara husvakt med. Men säker på att han har morfar som busar med honom nu.

2010-03-30 @ 23:47:00
Postat av: Anna

Usch så hemskt!

Jag beklagar verkligen!



Många kramar till er!

// Anna

2010-03-31 @ 08:17:00
URL: http://www.robinnathalie.blogspot.com
Postat av: Tina

Hej gumman! Jag läste precis vad som hänt och tårarna rinner och det gör riktigt ont i magen av att läsa hur om er hemska upplevelse när ni förlorat missen. :( Jag är så ledsen för er skull, det där är en av få saker som verkligen gör ont i hjärtat på mig när jag läser/hör om. Bara tanken att förlora mina egna är skrämmande nog så jag blockerar ut det faktumet att en dag är det dags. Men så otroligt sorgligt att ni behövde uppleva den dagen nu... :'( kramar om massor

2010-03-31 @ 11:05:32
URL: http://tinablomgren.blogspot.com
Postat av: Anna

Nee men vad är det jag läser. Hade ingen aning och tårarna är inte långt borta. Usch jag vet hur de känns, miste ju min älskade Hoffman efter 14½ års trogen bästa vän. Värsta jag varit med om.

Skickar en stor kram till dig och hoppas du mår bättre!!!!

2010-04-01 @ 18:17:47
URL: http://petres.blogg.se/
Postat av: jessica

gud vad tråkigt mångaa kramar

2010-04-09 @ 16:45:39
URL: http://jezziee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback