1 advent!

Ja så var vintern verkligen här... Maken har i dag fått skotta vår entré 2 gånger.... helt seriöst va e detta?? Vi åkte hemifrån runt 11 och då skottade han innan vi tjejer gick ut.

När vi sen kom hem igen runt 14 tiden så va de 1-2 dm nysnö.... Jag har svårt att förstå hur mycket snö det kan komma på ett dygn.

Himla underbart så jag gnäller INTE! men de vore bra trevligt om plogbilarna fick en chans att hinna med att köra undan allt från vägarna med.


Vi var några av de galningar som trots allt satte oss i bilen o trotsade vädret..... Lite otäckt fläckvis och när vi kom till sandbyhovskorsningen stod en bil i en snödriva o då blir man ju lite extra nervös.... Hade inte långt kvar, men ändå..... det kan ju hända vem som helst och när som helst....


Men vi tog oss ner till ingelsta där vi skulle kolla overall till tjejerna. Vår underbara vän köpte (ska betala vännen!) en overall åt Cornelia i stk 104 för de trodde jag skulle funka, men de visade sig va liiiite för stort. Inte överdrivet, men vi skulle kolla hur stk 98 var i stället bara.... Men de fanns inga.... ingen i den modell jag ville ha i allafall o de andra kändes inte lika bra.... typ regnkläder liksom.

Så hon får helt enkelt behålla den overall som vännen köpte åt oss. Vi åker så sällan till maxi medan vännen föredrar de.... å när jag fick reda på att hennes dotters overall va därifrån så bad jag henne lägga ut åt oss o köpa en sån... så Tack snälla du!! Skönt för Cornelia o slippa tvådelat eller en asgammal sak man inte vet håller hela vintern.

Det är nog 2;a overallen jag köper ny..... Får så mycket fint begagnat av vännen med tvillingdöttrar plus att jag köper lite begagnat på öppna förskolan.


Men nu är det dags att unna oss lite nytt... även om ekonomin är kass tack vare min arbetslöshet.... spelade på lotto i går och tänkte att de kunde va min tur.... hörde till och med att två personer vann 10 000 000 kr var.... Hade ju kunnat varit jag.... men nä, inte denna gång heller.


Så nu fortsätter jag i mitt jobbsökande för så här kan vi ju inte ha de....


Kör försiktigt i snökaoset.... mysigt men farligt!


Kram Vickan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback