Händer inte mycket

för oss just nu...





Tjejerna har varit på dagis hela veckan och denna vecka var ju inte så kul promenadväder...
I måndags gick dom ut med en varning om att det skulle blir en snöstorm över östergötland och tacka tusan för att dom hade rätt... I tisdags morse när jag skulle gå o lämna tjejerna blåste det storm och snöade massor. Då vi skjutit upp de där med vinterdäck så får man ju pullsa på sig o knalla oavsett väder o vind. Men just i tisdags ångrade jag ig rejält.

Kom efter mycket om och men fram till dagis med en röd panna (tack vare den hårda blåsten o snön) och de såg ut som jag kom från duschen utan att ha torkat håret.... Personalen tittade lite på mig o undrade vad jag hade gjort.... Gått från willy's och hit sa jag.... Dom blev lite nervösa då det var planerat att gå till skogen med några av barnen den dagen... *ler*


Tack o lov får jag säga så hade jg och vännen J bestämt träff och gullehon valda att hämta mig... eller snarare, hon kanske vart lite tvungen om hon ville träffa mig. Och de ville hon!!! Hade en jättemysig dag o försökte hjälpa lite i photoshop med... vissa grejor kunde jag svara på, men en grej låste sig i huvudet på mig... fattar ingenting, men jag har ju inte kunnat jobba i ps på ett tag nu tack vare datorn....


Onsadgen gick åt till att plocka o städa lite... riktigade in mig på tråkigaste rummet denna dag... badrummet. Men måste man så måste man. Har länge stört mig på att jag har 70 parfymer, 6 hårsprejer, 5 dofta gott sprayer och diverse annat skit ligger ovanpå spegelskåpet i badrummet... Nu är det rent o fint och väldigt sorterat! Känns kanon för några gånger om dagen är man ju människa o snvänder det rummet plus att vi har två blöjbarn som behöver nya blöjor osv... ni fattar.

Efter 15 kom mina föräldrar o bror på lek och fika hos oss... Min bror försöker fixa vår dator så vi får en extra hårddisk... tror jag ;)

Min bror var för övrigt här i dag med för den f*rbannade j*kla dtorn vill ju inte som vi vill.... vet inte hur vi ska göra nu, men det får Danne ordna känner jag... kan ingenting om datorer o hårddiskar o prossesorer (Stavning, skit samma =) )



Men jag kan faktiskt jobba lite i photoshop igen nu så jag ska försöka få till några bilder från senaste fotograferingen i dagarna.

I morgon blir de fredagsmys hela dagen då Cornelia somnade i vagnen på väg hem från dagis och vaknade med nån konstig host-/kräk attack.... hon kräktes aldrig men det var så hon hulka av hostan. Och i samma veva kände jag hur brännhet hon var... Så i morrn är vi hemma o myser.


Ta hand om er o kör försiktigt i halkan!!
Jag gör er sällskap i trafiken nästa vecka som först när maken min fixat på rätt däck på bilen...



Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad jobbigt med sjuka barn... Hoppas hon kryar på sig fort! Har ni snö kvar eller försvann den under veckan? Det var inte något kul väder alls i måndags, men som tur var så var det först på dagen/em som det kom hit. Hoppas ni får en trevlig helg!

2010-11-12 @ 08:10:19
URL: http://mamzterblog.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback