Spännande...

det kan vara när datorn säger att jag inte kan jobba med mina bilder då det är för lite ledigt utrymme på C....
vad nu detta betyder som älskar datorer när de funkar och hatar dom när dom inte gör som jag vill.... som nu i kväll då.
Maken jobbar ju borta igen... i natt i skara , i morrn i Kungshamn och sen va de nog skövde.


Men de hjälper ju inte mig o mina data besvär.... Kommer ju få abstinens att inte kunna jobba med alla härliga bilder jag tog ute på landet i helgen... och alla härliga höstbilder vi tog förra helgen som skulle ut i bloggen och på fb den här veckan.... tur att jag har ett annat projekt med denna vecka...

Nämligen renovering av Tv rummet.

Vi har tyckt att tapeten funkar men inte trivts fullt med den... en blå med några blommor i rutor eller hur man nu ska kunna förklara utan att lägga upp en bild.... strunt samma. Den duger... men vi vill ha de tipptopp och som vi önskar.

Så i söndags kväll röjde vi ut alla möbler och alla prylar som fanns att finna i det rummet och ut i vardagsrum med soffan, tv bänk med stora tv:n på (har för mig den väger typ 60 kg..... kan lägga till att lilla jag nu väger 51 kg.... men de gick bra de med.... för tv bänken vägde nog ännu mer. trodde jag skulle svimma när vi bar skiten)
I allafall.... =)

Nu är vardagsrummet fullt med möbler, men ändå mölerat så jag o tjejerna kan bo här.
Datarummet blev också lite halvfullt tack vare en del av soffan samt en bokhylla...



Shit också, nu varnar datorn igen.... nån som kan de där me datorer och att frigöra utrymme på C??? *panik*
Kanske borde få över alla bilder på den externa utifall att....


I dag har jag spacklat och lagt ut täckpapp, I morrn målar vi tak och sen får vi se.... fotar men kan ju inte visa er bilderna förrän vi får ordning på denna underbara dator.

Håll tummarna för att jag får över allt innan/om den kraschar....

Puss & God natt

Kommentarer
Postat av: Anneli Johansson

Komprimera datorn. Dvs packa ihop datorn så att mellanrum försvinner. Frigör ofta mer plats. Har inte min dator igång just nu men om du högerklickar på c och går in under egenskaper borde det finnas en knapp där. Komprimera datorn för att frigöra mer utrymme ska det stå. Förutsatt att du har pc. Lycka till!

2010-10-19 @ 09:44:21
Postat av: My

Lägger du dina bilder på en extern hårddisk med, och bara lägger över bilderna på C när du ska jobba med dem har du mer utrymme med. Hoppas det löste sig!

2010-10-19 @ 11:42:20
URL: http://mysan207.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback