Tisdag... lite annorlunda men funkar ändå

Mötte min jobbcoach nere på biblioteket i dag. En trevlig människa med mycket energi, idéer och go i.
Tror det kan bli riktigt bra det här, bara hoppas jag får hem boken jag ska läsa inför nästa möte om ca 2 veckor.


Fick med mig Tessan ner till stan så efter mtt möte strosade vi lite. Hittade ett par kanonbyxor till Nathalie.... Fodrade regnbyxor som är förstärkta i knän och rumpa *perfekt*
Känner att det är för kallt med bara strumbyxor o vanliga byxor, men gränsfall på varmt med overall.... Svår tid nu när det går från -4 på morgonen till 5-8 grader på dagen... men men, snart e vintern här på riktigt och då är det inga ? längre.... Overall tjocka vantar o tjock mössa och polo.... gärna en åkpåse till vagnen med....


Vi gick in på klippet dels för att kolla fodrade regnbyxor (jämföra, men fanns inga) dels för strumpor och dels för ny vaxduk till bordet här hemma.... Hann inte med det sista innan dagis ringde och befarade att Nathalie drabbats av maginfuensa.... Hon hade tydligen bajsat löst o mycket i två omgångar och det tyckte dom räckte....

Blev att sätta sig på första spårvagnen hem ( runt 12.15) för att hämta ngen. Men så kom jag på att det vore värdelöst att behöva gå tillbaka efter 1 ½ timma och ev väcka Nathalie för att hämta stora ungen, så Cornelia fick följa med oss hem.....

Längsta och segaste promenaden hem någonsin.... Nathalie fick nått utbrott och ville INTE sitta i vagnen, hon ville INTE ha vantar och hon ville absolut INTE ha mössa..... j*vla tokryck säger jag bara.... slutade med att jag bar en Nathalie och kämpade för att få på mössan halvt om halvt i farten för att hon INTE ska bli sjuk.... Och en Cornelia som insisterar på att få gå själv varvat med orkat inte mera..... underbart eller vad?!?! Mamman höll på att få spelet där på cykelbanan..... Va gör man liksom?!

Efter vad som kändes som en evighet så kom vi i allafall hem och plötsligt kom Cornelia på att hon skulle cykla.... jo rå eller hur.... Lyckades få in henne i hallen för att vänta på mig då jag skulle lägga Nathalie för lunchvila. Tack o lov skippade hon hela cykelidéen och tog av sig skor o overall.... *pust*

Då var mamma lite trött kan man säga så det va tur att Cornelia ville se film o mysa lite så man fick koppla av med lite kaffe.



Magsjukan då..... Ingen fara alls. Som jag befarat.... Det är typiskt tandbajs ;)
Båda mina tjejer har blivit väldigt annorlunda i magen när tänderna bryter fram.... ibland lite grinigare o tröttare, men bajset blir speciellt.... Förstår dagis, det gör jag för tydligen är det nått som gått.... Men jag vet att Nathalie är frisk *tack o lov*


Ringde min mamma (hade planerat att vara där under eftermiddagen) och kollade om det var okej... för 100% säker kan man ju inte vara, men 98-99% så där är jag ju.... Det var hellugnt så vi åkte dit runt 16-tiden och hade en riktigt mysig kväll......

Tjejerna blir alltid lite hyper när vi åker i väg, typ att dom inte vet hur länge vi blir kvar så dom måste göra allt så snabbt som möjligt.... Eller Cornelia mest kanske ;)

Men i dag höll dom sig lite lugnare än vanligt

Som vanligt somnade dom fort i bilen när vi åkte hemmåt...... Underbart för mamman att få lite egentid för jobbsökande och bloggande *ME like*


Ta hand om er.... och jag har sagt det förut men säger det igen.... Kör försiktigt på vägarna.... de e halt!!



Ps, För er som bor i Norrköping.... undvik att kolla dagens fråga i NT i morrn...... så slipper ni se nån ni kan känna igen ;) J*kla Micke säger jag bara ;) Nävars, han e en av mina bästa vänner men gör han dagens fråga när vi möts vet man vad som väntar =)
Han känner mig så väl och vet hur jag funkar.
Kände honom redan innan jag träffade Danne ;)

Kommentarer
Postat av: Josefin -Happy Days-

Såg dagens fråga i nt o bilden vart ju jättefin. Varit med själv där två ggr, o det är just bilden som jag brukar oroa mig för, hihi...



Mmm, mammarollen kan bli stressig mellan varven. De små har ju en egen vilja o nu börjar min lilla att visa den allt mer tydligare hon med. ;-) Fast oftast så känner jag nog att läget är ganska lugnt, sonen är ju så stor att han rår om sig själv rätt mkt o då kan jag ge lillan henne den uppmärksamhet o hjälp hon behöver. Men att få med dem båda på bild samtidigt var en pärs igår, fick med 1½ unge som bäst på de flesta kort, hihi...



Ha en fin onsdag!!



2010-10-27 @ 09:03:52
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays
Postat av: Jill

Ja visst är det riktigt smarrigt!

Rickard mår bättre nu han tror att han kan jobba i morgon :)Hoppas Danne har klarat sig bra ändå i Uddevalla. Är det bra med tjejerna?

2010-10-27 @ 16:21:43
URL: http://jillhedstrom.blogg.se/
Postat av: Sara

Usch din stackare vilken dag du hade! Vet precis hur det kan vara när barnen sätter igång. Stor kram från Sara! (med Sally och Disa)

2010-10-28 @ 19:48:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback