Kvällen hos oss:

Dagen vart mysig i dag... Danne åkte ju på en himla förkylning redan i måndags då han kom tillbaka till jobbet efter 8 veckor ledigt. Och sedan dess har han varit hemma sjukskriven =(

Men han har verkligen fått sovit ut så i dag är han friskförklarad!

Jag o tjejerna gick till öppna förskolan för jag skulle sälja av med en himla massa kläder som jag inte känner att vi har plats för längre i stl 50-80. Nathalie har ju visserligen snart 80 men det var kläder som hon inte kommer få använda så jag tänkte varför inte sälja det vidare i stället för att skäna eller slänga?

Kläderna gick åt som smör i solsken då klädhungriga Malin satt som en hök brevid mig *ler* Du e så go Malin!
Hon ska få sitt tredje barn den 15:e sep o vet att det är en flicka så det är ju underbart att veta vilken färg man ska inrikta sig på*ler*

Vi gick hem efter att tjejerna käkat lite lunch runt 12 och båda var så trötta att dom valde att somna... sov i nån timma eller två.... Sedan sprang tiden i väg och just som alla arbetande skulle få åka hem kom vi på att vi kunde åka till Citygross o handla lite inför söndagens kalas (2/3 vad gäller Nathalies 1 årsdag.... )

Smart att åkastraxt efter 16 liksom.... Massa bilar, massa folk, och köer....
Cornelia va lite smågrinig redan när jag och Danne valde att kolla utemöbler, grillar och nya dynor.... Det är typ 5 minuter in i affären för er som inte handlar där.... =/

Det var nog den längsta shoppingtur där nånsin tack vare Cornelias tjat o gnäll.... Hopplöst när de blir så när man är och handlar så ett tag var jag verkligen sugen på att slita med ungen ut i bilen och fortsätta tjafsa där i stället.... Blev inte så dock.....

Kom hem och packar in allt i kyl o frys och känner mig igentligen hur trött som helst.... Men mina planer var ju något helt annat än att lägga mig på soffan....

Plankstek! Hur länge sen som helst jag gjorde det, men himlans så gott de blir! Köttet vart perfekt och vi var precis lagom hungriga för det! Eller nja... Dannes planka var tom innan jag ätit hälften men det tar jag som ett gott betyg *ler*

Drack faktiskt läsk till maten, men de va himla gott de med. Men jag ångrade mig efter maten och tog ett gott glas vin och njöt av hur mysig kvällen trots allt blev.... Till slut.

Cornelia ville gunga redan innan jag duschade och nattade Nathalie, men hon väntade snällt till efter läggningen och sedan tog vi på oss tjocka tröjor och lade oss i hängmattan en halvtimma och pratade och kramades och bara myste ordentligt! Hon somnade fort sen vill jag lova!


Trevlig helg önskar jag alla läsare som efter sommaruppehåll förhoppningsvis hittar tillbaka *ler*

Kommentarer
Postat av: Malin

Låter som om ni hade en KANON fredag trots allt!! ;0)

TREVLIG HELG!!!

KRAM!!

//Malin

2010-09-04 @ 11:28:50
URL: http://www.nogg.se/MalinKungshammar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback