Luciafirandet på dagis





Oj vad stora våra tjejer blivit. Helt otroligt så stolt man blev när man såg 4 åringen stå där framme med sina vänner och stråla lycka mellan varven samtidigt som det var full koncentration på sången som hon så många gånger övat på. Nathalie hade ju sin uppvisning på morgonen men jag slår vad om att hon var minst lika duktig!

Vi stannade kvar efter luciatågets uppträdande och fikade o hade en mysig stund.
När jag sedan tyckte att Nathalie började bli lite för trött så var det tydligen dags för dans runt granen och fiskdamm för alla barnen. Kul grej men Nathalie blev lite för trött för att orka allt. Och så är hon ju lite inne i en blyg period i livet. Så himla sött att hon kan bli blyg inför vem som helst.... I kväll för hennes farmor som följde med. En eloge till SVÄRMOR GERD för övrigt!!! Hon åkte under dagen och införskaffade en luciakrona åt tjejerna då Cornelia bröt ihop i morse när jag talade om att hon tyvärr fick nöja sig med glitter i håret för de 2 butiker jag kollade i fanns inga kronor kvar.....  Och så fin hon blev i sin luciakrona då!! Sötnosar!!



På tal om annat så hade vi en mysig frukost på jobbet i dag. Cheferna bjöd på tomtegröt och skinkmackor och det kändes så himla härligt.... Så länge man inte tiddade ut så fick man faktiskt lite julkänsla och jag sitter ju med ryggen mot fönstret. Must o glögg bjöds det på med. Härligt!!


Hoppas ni haft en mysig lucia med massa sång och lussebullar. Jag är nöjd även om vädret kunde varit bättre... Ta det lugnt där ute!

(Ps. Jag valde att sudda ut Cornelias dagiskompisars ansikten pga alla skriverier om fotoförbud på vissa förskolor. Om ni tycker att det serlite konstigt ut menar jag.... )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback