Så otroligt tråkig...

blogg jag har just nu.

Till mitt enda försvar har jag denna gång boven i dramat: Magsjuka....


I fredags morse runt 9 ringe dom från dagis och meddelade att det nog var läge att hämta upp Cornelia då hon kräkts över hela golvet och en vända i en papperskorg. Jag avslutade snabbt de jag höll på med o for i väg till dagis. Väl där rekomenderade dom eller föredrog dom att man även hämtade syskon då det säkert finns hos henne med... javisst tänkte jag, de blir en spännande dag.

Cornelia va så duktig o klädde sig och följde med efter Nathalie, men hon fick vänta i kapprummet lite under protest... hon klarade bilfärden galant och när vi varit hemma typ 15 minuter satte det igång igen.

Och det otroliga med Cornelia är ju att man knappt märker att hon mår illa, men inte en enda"olycka" vart de! Allt hamnade i toaletten och när allt är över är hon vanliga härliga Cornelia igen.

Sen höll det sig lugnt en bra stund så jag tänkte att vi alla skulle sova lite lunch. Tack o lov gick alla med på det men jag kände nog redan här hur de bubblade oroväckande i magen på mig.
Vi vaknade igen runt 13 tiden och jag hann nog inte mycket mer än att hämta ner nathalie innan mitt va i gång..... Rekomenderar verkligen inte magsjuka ensam med två relativt pigga barn!!

Nathalie fick roa sig själv mer eller mindre fram till Danne kom hem. Och i mellan varven satt Cornelia och klappade lite på mig och sa att jag va duktigt *stolt över tjejerna*


Kl 15 däckade jag verkligen i hop. Då va alla mina krafter slut och jag somnade rentav på badrumsgolvet.... Tur att Cornelia är stor nog att ropa efter mig när Nathalie gör något som hon inte får göra ;)

Runt 16 (nån gång, minns inte i dimman) kom Danne hem och tog Nathalie så jag o Cornelia fick gå upp o sova. Jisses va orkeslös jag va sen hela helgen!

Tog mig inte ut någonting helt ärligt! Orkade inte o ville kanske inte heller riktigt för den delen, men eftersom vi båda slutade av kl 15 på fredag så hade vi ju nått 48 timmars gränsen för dagis, och jag kunde gå tillbaka till jobbet igen på måndag morgon. Lite bra tajmat för jobbets skull ;)


Sedan har dagarna bara sprungit i väg... fattar inte att det är onsdag redan alltså. Men men, snart är de helg igen och denna helg är de skoj o bus med Cornelia's nya vän Ada. Dom kommer troligtvis hit, så nån gång måste jag ju hinna städa med.... och på fredag fyller min älskade bror år så då är det lite kalas hos dom. Ser jag fram i mot.


En gammal bild på Cornelia ( sommaren 09 )




Ta hand om er!!


Kommentarer
Postat av: My

Du är inte ensam om blogg torka i min har det stått still sedan mitten på december tyvärr.

2011-02-04 @ 19:10:09
URL: http://mysan207.blogg.seysan207.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback