Oj vilken dag...

Började klockan 6 med att vakna... tjött....

Ungarna vaknade faktiskt också därikring, man brukar i allafall hinna med morgonbloss o morgon kaffe innan det är någon som ropar....

Lämnade dom på dagis runt 7.30 å åkte till jobbet enbart för att parkera bilen... knallade bort mot drottninggatan och Stylestation.



En underbart go tjej väntade mig där för att färga mitt hår inför bröllopsmässan som äger rum på söndag *lite nervös*

Först blandade hon färgerna som hon valt till mig. En mörk brun och en något rödare nyans blandes ihop.... sedan kletades på bra länge... tänker ju inte på hur långhårig jag är då jag oftast sätter det i toffs... tyvärr... ?



Men med en capuccino och härligt sällskap gick tiden kanonfort. Några hantverkare höll på med en ny entré också så mycket skratt blev de... Nån skrek - Ajjjjjj
en annan sa - Aj tusan jag bankar på fel ställe och en annan hörde / förstod vi inte vad han sa.
Får nog gå förbi nån dag o se hur de blev *ler* Himla mysig tjej och toppenservice ( och då fick jag ändå detta utav henne pga mässan)

Färgen fick sitta i en bra stund med så två tidningar hann jag bläddra igenom... läsa orkade jag inte men bläddra o titta på bilder som barn gör *ler*

När det sen var dags att skölja ur färgen ur håret satte jag mig i deras ascoola stolar, lutade mig bakåt och så fällde hon upp ett fotstöd åt mig... mmm va skönt tänkte jag o kopplade av.... Då kom höjdpunkten!!

Inte nog med att jag fick ny snygg färg i håret!!! Jag fick massage av stolen medan hon tvättade ur färgen!!!


Oj vilken lyckans morgon de va *ler*


Det är så skoj att få lära känna nya härliga människor... och när det är en speciell grej som mässan som knytert samman så blir jag glad av att ha tackat ja till denna grej.

Pratade med Liz i dag med om de sista tidsdetaljerna så nu börjar det falla på plats....


_____________________

Hade så fruktansvärd huvudvärk efter lunch i dag... kunde inte förstå varför för jag tyckte inte jag var mer spänd än vanligt och jag sitter som jag alltid sitter.... Men jag tänkte väl mer eller mindre att det var pga att jag sitter framför datorn rätt mycket o i dag va de lite "småplock" att ta tag i som man faktiskt fick konsentrera sig ordentligt med..... men när jag åkte o hämtade barnen såg jag varför..... Månen är ju gigantisk!! Och helt full....

så såg månen ut i augusti ett år när vi hade picknick o brännbollsspel på himpafältet, men att månen kunde se så stor ut i januari.... de va nått nytt för mig. men sen är jag ju inte så insatt i sånt heller i för sig, men är det inte huvudvärk, dålig sömn eller mardrömmar under fullmåneperioden så är de nog ingen riktig fullmåne ;)


Vill ni se hur håret vart då? Ska bara gå o fota....

_____________________

  

Rätt stor skillnad nu när man ser det brevid varann...

känns mörkt, men himla bra.


_______________________

När jag hämtade tjejerna märkte jag rätt snabbt att dom va lite trötta i dag... är något magiskt med onsdagar för då är dom alltid lite tröttare. Jag kan helt ärligt säga att dom inte fick nån kvällsmat i kväll....

Inte pga att jag inte erbjöd, utan för att dom hann och somna innan. Då är man väl bra trött eller?

Cornelia la sig på soffan så fort hon kom hem (efter att ha skrattat och gråtit om vart annat ca 50 gånger)
jag satte på nått tecknat åt henne och gick och skulle kolla kylen... Tänkte jag skulle fråga henne om särskiljda önskemål, men hon sov redan.... Nathalie var precis på gränsen, så hon fick lite yoghurt och sen in i ett bad så va hon också vråltrött så då la jag henne med... så nu har jag haft lite egentid sen 19... underbart.

Hade ju kunnat vikt lite tvätt som kördes i förrgår och i går (ligger fint i en hög i soffan...
 tur vi har en stor soffa ;)  ) Men jag fann det mer intressant och skoj för min del att sitta o surfa o blogga lite ;)


Ta hand om er!! Smhi varnar för halkan igen så kör försiktigt!




Kommentarer
Postat av: Ann-sofie

Snygg färg!! Skulle önska att jag oxå våga prova nån ny färg!!

2011-01-19 @ 21:34:05
URL: http://annsofie83.blogg.se/
Postat av: Michaela - I Väntan På Lillfisen

Blev ju jättefint me den nya färgen =)

2011-01-19 @ 21:45:39
URL: http://www.michaelabergqvists.wordpress.com
Postat av: Jossan -Happy Days-

Lyxig start på dagen att bli bortskämd o få bli fin och ompysslad, härligt! Roligt med bröllopsmässa igen, hoppas du bjussar på massa bilder! :-)



Kram tjejen!

2011-01-19 @ 22:44:31
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback