Valborg

oj vilken velig valborg det vart i år. Cornelia o nathalie är inne i en liten jobbig period här i livet att man inte n lyssna på en vuxen o absolut inte göra som en vuxen ber nån om.... Det är näsan upp i vädret o en attityd som en typ 15åring kan tänkas ha.... Därav mammans jobbiga lördag kan jag lova.


Det är väldigt mycket i våra liv som händer just nu, och att döttrarna är så kämpiga mot mamman gör inte livet direkt lättare. Jag kan ha veliga o jobbiga dagar då jag inte känner för något, men denna lördag var bara jobbig redan från start. Tack o lov blev det ordning på det till slut.

Danne o tjejerna va ute på gården o lekte så jag kunde få städa undan lite igen dårå... känns för övrigt som att jag inte gör något annat å ändå har vi aldrig (jag lovar ALDRIG) rent här hemma nu för tiden. Jag blir galen.


När dom väl kom in kände jag inte för nått... Danne kom med ett förslag efter det andra o de lät mysigt, men nä. Allt tog i mot o jag ville knappt röra mig.


Men när jag samlade i hop mig en aning i soffan insåg jag nog att jag va rätt rastlös. Vi hade ju blivit bjudna hem till mina föräldrar tidigare under dagen o till slut ringde vi dit o kollade om inbjudan fanns kvar. Självklart fick jag till svar. Vi bestämde oss för att ta oss till folkparken med mamma, pappa o min bror.


Vi packade grejor o tog på oss ordentligt med kläder o åkte. Ovanligt lite marknad i år, men såg att borgen hade desto mer så det kanske är dit man ska åka för marknadens skull..... Himla trevligt hade vi i allafall o hann att både leka o äta korv innan Pernilla Wiberg höll sitt vårtal (som man knappt hörde i allafall)

Sedan tände dom brasan o reaktionen Nathalie gav va rätt obetalbar... Så otroligt fascinerad o lyrisk så de såg ut som hon ville känna på lågorna. O dessa miner sen då.... Underbart. Cornelia satt tryggt men trött på pappans axlar o va så där bedårande som vanligt ;)

När fyrverkerierna sen började smälla vart dom nog lite överaskade. Inga tårar men Nathalie viftade bort det lite med handen o sa -Usch. Så hon myste ihop det intill mammans trygga axel o låg o sneglade upp i mot skyn.

Cornelia höll för öronen o utbrast glatt- Titta!!! Rosa!!! åt dom rosa fyrverkeripjäserna som fyrades av =)









Jag, tjejerna, mamma, pappa o min bror Patrik åkte hem till dom för övernattning medan Danne tog sig ner till vännerna på stan.


I morse firade vi min älskade mamma som fyller år i morgon. Tror hon blev himla  glad över alla paketen (då vi inte köper paket åt varann ;)
Vann på 4 av 5 lotter gjorde hon med så de va ju himla lyckat.


Basketen gjorde att vi tog en liten paus i från firandet, men mamma hann förbereda mat o vi fick se den underbara vinstmatchen för Dolphins!!! Då blir de förhoppningsvis vinst på tisdag med o då är dom Svenska mästare igen!!! *hoppas* Danne har redan köpt biljetter =)

Lasagne stod i allafall på menyn o den gör min mamma så otroligt bra.


Hoppas du får en underbar födelsedag i morgon mamma! Trots att den firades i dag =)
Älskar dig!


Hur var Er valborg?
Ha en underba vecka nu allihopa, trots lite bakslag i väderprognoserna =)


Svar på din fråga Merit - Flytten sker troligtvis i början av augusti, men då vi inte sålt vårt hus ännu, och ägarna till vårt nya hus inte hittat lägenhet ännu så har ingen av oss superbråttom =)


Kommentarer
Postat av: My

Vilken fin bild det var på hela familjen.

2011-05-02 @ 20:51:44
URL: http://mysan207.blogg.se/
Postat av: Merit

Ska vi förska planera in ett studiebesök på Liseberg snart? Med eller utan barn:-)



Ja, Danne får följa med endå såklart:-)



Ps: Har skaffat ny blogg!

2011-05-02 @ 22:59:17
URL: http://hallnor.blogspot.com/
Postat av: Merit

Ska vi försöka att planera in ett studiebesök på mitt jobb snart kanske? Med eller utan barn denna gång... Ja, Danne får följa med om vi väljer utan barn!!!



Ps: Har skaffat ny blogg:-)

2011-05-02 @ 23:00:53
URL: http://hallnor.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback