Inhalerat

Oj vilken dag. 


Började lugnt med blöjbyten, koksalt upp i näsan o frukost. 

Övergick till griniga barn o en tupplur för de små. Hostan för Jennifer blev jobbigare o jobbigare o vi konstaterade redan igår att hon låter som hunden i filmen grown ups. 


Läste om de två spädbarn som dött(!!!) av kikhosta o blev jätterädd. O Så himla tragiskt!!! Ringde 1177 direkt o de sa de jag ville höra. En läkartid behövs idag. 
Phu... 
 




Insåg nu att jag inte har en enda bild på en vaken Jennifer. Jaja. 


De blev undersökta iallafall. Lyssnade på lungor, kände på mandlar o tittade i öronen. Först Jennifer o sen Sebastian. O den tvilling som inte blev undersökt låg stilla o vilade i vagnen. 

Fick byta rum o där skulle dom inhalera ventolin. Samma sak där. Inga tårar bara mys. De tittade nyfiket på mannen som satt med masken mot deras ansikte. Blängde på masken o log. Båda två. Haha. Charmtroll. 

Tvillingarna charmade verkligen alla på vårdcentralen. Farbrorn i väntrummet ställde mysiga frågor o va rar. Receptionisten va trevlig o kom o flirta med bäsarna o läkaren sa - måste gratulera er till så härliga fina o snälla barn. 
Åh va jag sträckte på mig. 

De mår lite bättre efter besöket men hostar fortfarande. Håller koll på bröstkorg o mage o ser hur dom andas. 

Usch för baciller. O många jäklar finns de. 

Ta hand om er. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback