Livet

Lillsnörpan har nån timma skriktid varje kväll nu o våra ryggar håller på att gå av. 
Men nu har vi två st babybjörn bärsele o det kändes så mycket bättre o stå med en sån o gunga. 


Är lite trött just nu. 
Har insett att livet med fyra barn är underbart men arbetsamt. De finns alltid nån som behöver sin mammas uppmärksamhet. Är de inte mat till de små så vill de större spela spel eller dega o rita med mig. 



Den äldsta är inne i nån fas där man är rätt högljudd o faktiskt rätt elak mot mig. Är ofta jag blir den sämsta mamman när hon inte får som hon vill. 

Vi pratar med henne om det men en timma senare är det glömt. Rätt jobbigt o få höra sådana ord även om man vet att det inte är sant eller menat. 


På måndag åker vi till Norge. Inte de stora barnen för 128 mil i bil skulle dom inte klara just nu. Vi ska till mo i rana långt upp i Norge på en släktträff med min svärfars släkt. Ska bli sååå kul!! Fiska o fota o umgås med härliga människor. Tydligen så finns ett program som ska försöka följas under de dagar vi blir där. 

Totalt är vi iväg ca 12 dagar. Välbehövligt men kommer sakna de stora fruktansvärt. 

De kommer istället lära sig simma. 
De behövs då dom är helvilda i vatten. O troligtvis åker vi med de stora till skara sommarland senare i sommar. 

Nä, nu ska två små rapas o två stora få frukost. Ta hand om er ! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback