Hemskheter...

Såg nått vidrigt på tv ikväll. 

Tårarna rann o illamåendet kom krypande. Hur kan en/flera människor rada upp andra MÄNNISKOR o avrätta dom en efter en. Hur kan en så kallad människa halshugga en annan MÄNNISKA o tro på nån sorts Gud o att Gud vill detta. Eller vad nu hans Gud heter. Är detta religion?! 
Ska inte medmänniskor hjälpa varann. 
Är vi inte på denna planet tillsammans o just nu? 

Att jag fick se tårarna rinna ner från kinderna på människor i flykt för stympats så kallade människor kidnappat deras barn, fruar , syskon... 

Vad är det här för värld vi lever i. 

Tårarna rann länge o jag gjorde nått jag sällan gör. Jag bad. 

Jag bad för de som lider i krig. 
Jag bad för de som flyr ett krig. 
Jag bad för mina medmänniskor. 

Kristen, muslim eller jude vad spelar det för roll. Vi är människor. 

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad lärde jag mig som barn. 


Fy fan... 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback