bvc

Mathias tog de små till BVC i dag. 18 månader
Jennifer 
12.6 kg o 86.4 cm
Sebastian 
13 kg o 84 cm.

Otroligt med tanke på deras start i livet
1850 samt 2075 gram... 


Jag har en fråga... 

Ni med flera barn... hur får man ordning o reda på allt?

Exmaken frågade nyss om vi inte gjort läsläxan.. trodde de men ju mer jag funderar desto mer osäker blir jag. 

Det tjafsas o gnabbas om allt just nu. Jag har börjat jobba heltid o alla 4 barn behöver mig så fort vi kommit hem. O då är 3 av 4 verkligen i stort behov av att få mammatid. 

Önskar så att jag kunde klona mig själv både en o två gånger... framför allt som dessa tider då man känner sig som en zombie pga förkylningar med... 
Onsdags fick hon läxan... 
Då satt jag i föräldramöten hela kvällen o hann inte ens träffa de små o dessutom hade de stora ridning så efter mötena åkte jag dit o hämtade dom. 
Torsdagen jobbade jag till 18... 
Fredagen hade vi mys. 
Lördagen var vi hos barnens mormor o morfar o åt kräftor myste badade o hade de bra. 
Söndagen var vi på hästhoppning hela förmiddagen o sen åkte vi till barnens farmor... nu känner jag mig inte så bra om man säger så... 

Känner mig otillräcklig och splittrad... vill räcka till till alla mina barn. Önskar vi kunde komma in i rutiner rätt snart nu. 

Hur gör ni andra? Vill ju vara den bästa mamman åt mina barn men ikväll känner jag mig sämst... 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är den bästa mamman för dina barn! Jag har ju 3 barn men känner att vissa dagar räcker man inte till ändå! Varje vardag utom en är jag med barnen, då på kvällen när jag kommit hem läser jag läxor med den mellersta sen lägger jag den yngsta, sen mellersta. När de har somnat så läser jag läxor med den äldsta innan han går och lägger sig. Vi äter mat alltid kl 17.30 och sen försöker jag mysa med alla tre innan alla läxor. Vissa dagar går bättre än vissa! Men glöm aldrig att du kommer alltid vara den bästa mamman för just dina barn!
Kram Carro

Svar: Men tack va rart. ..
Vickiz

2015-09-22 @ 14:18:29
Postat av: Anonym

Jag känner igen mig så mycket Viktoria. Minnet sviktar och jag går runt med ständiga känslor av otillräcklighet. Tufft när man jobbar mkt också. Min stora får alltid göra läxor när han kommer hem. Jag är då med de andra tre. Försöker va med dom, oftast lagar den som har varit hemma tidigast mat. Efter maten så påbörjas läggmoment med dusch, bad och lite tv. De stora kollar tv när vi lägger tvillingarna. Sen är det melliskillen som får lästid och mys. Sist men inte minst får den stora mitt fokus. Man känner att tiden är knapp... Tänk att vi kan aldrig göra mer än vårt bästa ❤️ Stor kram /Sara

Svar: Tack Sara. ❤
Vickiz

2015-09-24 @ 12:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback