Preventivmedel..

Har idag hämtat ut mina sista p-piller någonsin till mig själv... kändes så overkligt när jag kom på det att jag nästan börja gråta... 


Har ju som ni vet levt med cellförändringar i mer än 4 år nu och för några veckor sedan ringde min läkare och sa att de va dags för en operation nu. 

Hysterektomi... 

De vill ta bort min livmoder.

Jag är helt klar med barnafödande så inga problem egentligen. Och efter denna operation hoppas jag att oron försvinner. Och riskerna för att cellförändringarna ska övergå i cancer med.. 

Men vägen dit är lång... Vi pratar en sjukskrivning på 2-6 veckor och då gäller det att inte bära tyngre än 2 kg.... 2 kg!!
 Kan alltså inte ens köpa hem mjölk o kaffe själv på en månad.... 


Barnen... hur ska jag klara o hjälpa dom med allt vad gäller vardag... visst nu är dom ju stora nog o klär sig själva osv men småsakerna.. 

Tvättstugan... Hur ska jag kunna tvätta om jag inte får bära...  

O ekonomin sen... den skrämmer fan skiten ur mig... Hur ska man få ihop allt... 


Det är bara skitsaker  egentligen men som ensamstående 4 barnsmamma så tänker man för mycket... försöker se positivt på det hels, jag menar inga preventivmedel, ingen hoppsan o ingen mens... Bara önska vi kunde snabbspola lite så jag kan lägga detta bakom mig nu. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback