Lördag + Alla helgons dag

I dag skulle vi ha fixat lite här hemma, men vi va trötta och min far som hjälper oss va genomförkyld... å några såna baciller vill vi ju inte ha hit *ler*

I stället åkte vi å kolla på golv på bauhaus och tog promenaden över till nordic och kollade soffbord... hittade golv som i vill ha men vi kom fram till att vi väntar till våren med golvet så kör vi tak o väggar nu innan jul.

Soffbord då... nja, svårt. Vi köpte en tvbänk på nordic för snart 1 år sen nu tror jag å det är i ek... super snygg tycker jag... precis min stil... men nu vill vi ha ett matchande soffbord och det verkar lättare sagt än gjort... finns liksom inget i samma nyans som vår tvbänk. ek finns ju i sjutioelva olika färgnyanse... från lite beig till jättegul i mina ögon... å tvbänken e lite mer beige, men det verkar inte finnas soffbord i den nyansen... till slut hittade vi en bordsskiva... så får man köpa till vilka ben man önskar till det... å jag tror att vi gör så, men vi avvaktar väl lite på de med tills vi ser hur väggarna blir...
Usch, tänk om man hade massa pengar.. då skulle det va så fint här hemma... just nu e de bara okej... rätt fint, men inte som jag vill ha det i slutändan...

Men i allafall... nog om det.

Efter fönstershoppingen så åkte vi ner till Cornelias farmor o frafar Mats... dom e så mysiga med cornelia och superstolta över allt hon gör *ler*

Vi blev kvar hela kvällen fastän det inte alls var tanken... så kl 19 gick jag, daniel å cornelia i vagnen tillsammans med dannes mamma, mormor och mormorns syster och hunden Sibby på en långpromenad upp till matteus kyrkogård och krematoriet... Första gången Cornelia var med till min morfars grav... vet att han e superstolt över att ha en så fin tjej som barnbarnsbarn. Älskar min morfar... han dog när jag va 4 ½ men jag saknar honm än idag... så varm och godhjärtad... underbara morfar. sen gick vi även till min farbror och hälsade på... han dog i cancer 2002.. endast 43 år gammal... å straxt brevid ligger min farfarsmor, som Cornelia fick namnet Maria i från. Hon dog 98 av åldern... också mysiga människor, men jag kom dom aldrig så nära som morfar...


                image107


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback