Vi har det bra...

tror jag har satt mig vid datorn 4 gånger idag för att ätligen uppdatera min numera tråkiga blogg... Känner skuld för att inte skriva ofta men hittar varken tid eller ork för det.

Jag började jobba i måndags så nu går Cornelia från 7.30-15.30 på dagis. Går faktiskt himla bra, men hon är inte stor i maten tyvärr... Hoppas det blir bättre vartefter hon vänjer sig vid de andra barnen. Hon somnar numera på madrass i allafall och det känns kanon eftersom hon alltid varit svårsövd... testade ju sån där 5 minuters metod nån gång för länge sen, men hon skrev tills hon hulka så då la vi ner det... trist att behöva vagga henne eller åka en sväng med bilen ( =P ) Men va gör man inte för att få henne att sova liksom?! Men som sagt, dagis verkar få ordning på den biten med *ler*


Ja, jobba nämnde jag ju tidigare. Funkar faktiskt riktigt bra. Var sagt att jag skulle vara på Östsvenska foto där även kompisen Johanna jobbar men det verkar dröja nån vecka till för jag har fullt upp på Fotofabriken där jag jobbar ordinarie. Men jag är så glad att jag har en go chef som går med på 75 % och jag fick välja tider själv. Visserligen är det väl lag på att man får gå ner 25% men vissa chefer kanske inte uppskattar det direkt.

Vad har hänt mer sen sist gå... hm... Augustifest va de ju i stan... självklart var vi ute på det!! Hade kanonskoj. Träffade våra nya grannar som bara bor 3 minuter från oss numera.  Emelie och Isen som vi lärde känna vnär vi var gravida, i en sån där föräldragrupp på mvc... Dom fick en Alicia en månad innan vi fick Cornelia och det är superskoj att ha dom med.
Bara att dom kommer hit lite föööör ofta just nu *ler* Nävars, ni är alltid välkomna. Men det blir inte alltid god mat, de ska ni veta... *ler* Vi blev bjudna på Langos i söndags... vrålgott ju! Vi käkade såna just undre augustifesten och så kom Emelie på o kolla upp recept... så vi fixa allt från grund... eller Emelie i allafall... jag kavlade nog bara ut degen =P

           
     

Nä, nu ska jag gå upp o lägga mig och ladda inför sista arbetsdagen denna vecka... skönt å ha första veckan gjord. Lustigt vad man väjer sig med att gå hemma... hade gärna varit det ett tag till ,men nu är det skönt att komma igång igen.

Lärdag ska vi på kräftskiva igen... mumsigt värre. Älskar kräftor så de blir kanon. Å med " gamla kompisarna". Ska bli konson skoj. Mamma o pappa får va barnvakt för förra helgen va vi på bröllopsfest och då va Dannes mamma och styvpappa barnvakt... måste ju turas om lite. Och det kanske låter illa, men vi ha inte barnvakt varje helg! Bara så ni vet de *ler*

Ta hand om er.... hoppas det blir lite mer skrivande utav mig nu i höst för sommarna va ju katastrof!

Kram

Kommentarer
Postat av: Emma

Kul med uppdatering från er!



Skönt att det funkar bra med dagis, det där med maten kommer nog lösa sig när hon vant sig mer.



Kram på er

2008-09-05 @ 08:19:07
URL: http://linusludde.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hello : )



Nu skulle jag kuna skriva massa till dig ju ;) Tror jag ringer istället! :) MEN, det är inget roligt å blogga om tid å lust inte finns så gör inte det! Det gör inte jag iaf :) Hoppas att du kommer upp till oss nångång, så himla skoj har vi :) Jag försökte ju få mig en lunch hos dig igår... ha ha.. sa hon det?



Ha det toppen i helgen å ta hand om dig så hörs vi!



kram kram kram

2008-09-05 @ 19:15:30
URL: http://gullungar.blogg.se/
Postat av: ERIKA

Låter som allt flyter på bra!!! Maten fixar sig nog som sagt vartefter!





kramar

2008-09-05 @ 23:11:26
Postat av: Helena "Lillaleo" Bergsten

Du! det där med barnvakt, självklart ska mamma o pappa få unna sig något roligt ibland, det gör vi oxå kan jag lova dig, förra helgen var vi ute på krogen o då var Leo hos farmor o farfar, två helger innan det var han med mormor o morfar för då var vi på middag o fest. Så ni är inte ensamma ;)

2008-09-12 @ 19:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback