Bäsarna

19 veckor eller 10 veckor



En barnläkare sade att våra prematurtvillingar hade en ålder o en korrigerad ålder. 

De är nu 19 veckor gamla eller ca 4 1/2 månad gamla. 

Eller som barnläkaren sa så räknas 9 veckor bort. 10 veckor gamla. 

Sebastian har i flera dagar suttit själv korta stunder. 

Känns verkligen inte som att tvillingarna förstått att de föddes så tidigt , o inte heller att de va två i magen. 

6 dagar innan de kom så gjordes ett tillväxtultra för att se hur stora de beräknades vara. 1800 gram vardera räknade dom ut då. O att de va en flicka o en pojke visste vi ju sen 3D ultrat hos dr Sellbing i Linköping som vi gjorde i januari. 

Detta innebar alltså att de båda låg 14 % över det en enling i den veckan är i storlek. De förstod alltså aldrig att de inte va ensamma i magen. 


Cornelia o Nathalie är lätt de bästa storasystrarna. Helt utan tvång o tjat så Vill dom hjälpa till med sina småsyskon. Pratar om bebisarna hit o bebisarna dit. 


Har sällan varit så nöjd i livet som just nu. 

Stundvis har jag varit deprimerad, ensam , sorgsen o bitter. 
O vad tjänade man på det? Absolut ingenting. 

Vi bor inte stort, vi tjänar inte multum, vi kan inte fixa/köpa allt vi vill. Men kärleken vi har. Kärleken vi känner. Kärleken vi ger. 

Har aldrig fått så mycket kommentarer om hur lugn o trygg jag är förrän efter att tvillingarna kom. Jag är lugn. Jag är trygg. 

Jag älskar o är älskad. 

Jag är så tacksam för allt o alla i mitt liv. 

Har nog aldrig känt mig så hel som just i detta nu. 

Kärlek. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback