Cykelstöld...

Cornelia bröt ihop fullständigt. 

Hennes cykel hann bli stulen under de få timmar den stog olåst ute. 

Hon hade problem med låset när hon kom från skolan så jag sa att vi struntar i o låsa o ber Mathias ställa in cykeln i förrådet sen. ( dumt  o vänta jag vet) 

De visade sig att hon råkat lyckats byta en siffra i kodlåset. O när jag till slut listade ut varför de dumma korkade låset inte gick o öppna tänkte jag inte på å skicka ner henne o låsa. 

Så här står vi nu utan cykel. Fan. 
O så sa hon när tårarna rann att de va den bästa cykel hon någonsin haft. Hon ville ringa polisen o tala om vad som hade hänt. Men jag förklarade lugnt o fint att om man inte låser sin cykel så kan polisen inget göra. O i detta fall va de mitt fel att cykeln va olåst. 
Imorrn i dagsljus tar Mathias en tripp i området o letar. O sen blir de myskväll med saknade vänner. 

Ta hand om er. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback