Vårt nya tv rum...

Denna vecka har jag haft ett litet projekt... i söndags drog vi ut vår "lilla" soffa och en bokhylla som aldrig mer ska in i det rummet, samt tvbänk (full med barnfilmer) och alla dessa högtalare man tydligen måste ha för att ha bra ljud =)

 

I måndags tog jag bort alla tavlor, krokar/spikar, gardinstänger, fönsterbräda och påbörjade renoveringen genom att spackla lite....

I tisdags lämnade jag tjejerna på dagis och rusade hem för att börja måla tak.

Tack o lov fick jag hjälp av Daniels farfar så taket var målat på några få timmar *ler*

 

I onsdags var det dags för lite utvecklingssamtal på Nathalie's avdelning och det kunde knappast bli mer olämpligt planerat kände jag. Men det var gjort på nån halvtimma och jag fick veta att det är en duktig och självständig liten flicka vi har. Hon börjar oftast med att spana in vad alla barn gör och väljer sedan vilken grupp/leksaker hon vill leka med.

Sällan gnällig och tar för sig precis lagom här i livet. Jag var ju lite orolig att hon skulle vara för liten för att börja på dagis ( 1år o 1 vecka) men hon klarar det galant.

Jag ångrar inte att ha gjort så nu efter detta samtal för både jag o personalen känner att hon trivs och att hon mognar och växer på bra. (mammahjärtat är väl lite oroligt i allafall, men så ska de väl va som mamma)

Stressade hem efter mötet för nu skulle vi måla väggarna. Tejpade så taket skulle få förbli vitt och körde igång.

Hann faktiskt måla 2 strykningar på onsdagen och det blev himla bra. Eller, en vägg fick vi spackla lite mer på men den väggen målade jag på kvällen precis innan Grey's började... Hann precis stoppa ner penslar och rollern när det satte igång ;)

 

Torsdagen sen... då hände det grejor. Vill börja med att säga Tack!!! till söta vännen Emelie som föreslog att hon kunde ta med sig min Cornelia när hon ändå skulle lämna sin söta dotter på dagis ( barnen går på samma avdelning och är såååå underbara vänner)

Nathalie och Jag skulle nämligen åka ner till mitt gamla jobb (Fotofabriken.se)

Det gick rätt bra, men hon var inte helt sig själv i den nya miljön *ler* Inte konstigt igentligen, men många av bilderna tror jag ändå blev bra. Inte sett dom än så jag är himla nyfiken *ler*

 

Men efter fotograferingen åkte jag direkt till dagis för att lämna lillpluttan och rusa hemmåt för att tapetsera fondväggen.... men varför göra det enkelt för sig? Varför sätta tapeterna från tak till golv när man an sätta dom på bredden, från vägg till vägg? =) Det skulle vi göra. Och tack o lov så fick vi hjälp av Daniels farfars bror =)

För det gick åt att vara tre när väggen är 3,70 lång *ler*

Men det gick himla bra och smidigt och precis när vi borstade färdigt den sista våden så kom Daniel hem!!! Efter att ha jobbat i skara, kungshamn och skövde måndag- torsdag så var min älskade make hemma!

Ingen ro ingen vila här inte... klockan vart 14 och dags att hämta tjejerna. Oj oj oj vad Cornelia blev glad när PAPPA kom o hämta!!! Nathalie därimot tyckte väl de va lite sisådär, men det gör hon bara för att visa att det inte passar fröken Nathalie att man kommer å går som man vill. Samma sak när vi har barnvakt i bland... Hon tar det väldigt försiktigt i början bara för att markera att det inte är okej... men sen ger hon med sig =)

Fredagen vart kanske inte som jag planerat, men härlig ändå.

Öppna förskolan på förmiddagen. Hem för lunch o lunchvila.

En oplanerad tripp till Ikea (utan köp) "halv egentid" då Danne och Cornelia åkte till innebandy och Jag o Nathalie åkte till citygross och storhandla (lite trist att jag glömde koden (totalt) till vårt american express så jag fick ta smällen direkt och betala med mitt visa )

Hem och packa in varor, hann knappt klart innan pappan och stora dottern kom hem....

Bada tjejerna medans pappan satt i bastun, lägga Nathalie och själv hoppa in i bastun.

Laga mat medan pappan forfarande försöker söva Nathalie, väcka pappan för att meddela att maten (tacos) är klart. Söva stora dottern och nu ha egentid!

 

En halvt kaotisk vecka, men det har ändå gått bättre än förväntat så imorrn sätter vi oss i bilen och handlar golvlister så vi kan kånka in allt som ska in igen.

Jag nämde förut att vi har en "liten" soffa.... Det är en U soffa i tre delar. När den är monterad mäter den ca: 3,50m i mitten och ca 2 m utåt eller nått sånt...

 

 

Trevlig helg på Er!!!


Kommentarer
Postat av: Brordin

Trevlig helg på er med! Syns imonn o hoppas ni laddat kylen för en kanonmiddag ;)

2010-10-22 @ 22:55:42
Postat av: Josefin -Happy Days- (ny tävling pågår!)

Ser så tjusigt ut, roligt när man får ändra om lite i hemmet! :-)



Trevlig helg till er med!

2010-10-23 @ 11:05:49
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays
Postat av: Malin

Ser kanon fint ut!! ;0)

Hoppas ni haft en super bra helg!!

KRAMAR!!

2010-10-24 @ 22:19:20
URL: http://www.nogg.se/MalinKungshammar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback