Ännu en underbar dag

Har gått och vi mår toppen.

Vi gick till frukost runt 7 då lilla fröken valde att vakna redan 5.30. Så runt 8 tiden va vi vid havet....

Gick upp mot hotellet runt 15 tiden och vilade lite på rummet. Cornelia var lite grinig pga lite värmeutslag plus att hon troligtvis har två tänder till på väg.....

Hon somnade på restaurangen i kväll kan jag meddela... så de blir nog tidigt i morrn med. Men vad gör det när solen gassar på oss.

En liten tråkig sak fick vi dock nyss veta... En svensk 70-årig man drunkade i dag.... vi var varken i närheten eller hörde något men lider givetvis med hans fru.

Ta hand om Er!!

Nu ar vi i Brasilien!!

Resan gick underbart bra och Cornelia skötte sig exemplariskt.

Det blev viss försening så vi kom nog inte iväg förrän runt 1.30 fastän vi skulle lyft 23.55 på julaftons kväll.

Tiden här har hittills varit helt underbar. Vi solar och badar nere vid havet... som vi har ca 10 meter till från vårt hotell. Och rummet vi fick är helt otroligt. När man kommer in ser man ett stort rum med soffa, minikök med kokplattor och minikyl. Sedan kliver man fram ca 5 meter så ser man vår stora dubbelsäng tv och stooora garberoben.

Sedan kliver man ut på en av våra två balkonger och har en underbar utsikt över havet samt hotellets poolområde. Två stolar ocvh ett bord där vi ofta sitter och njuter innan frukost...
Går man ut på vår andra balkong är det strand och hav så långt ögat når. Fantastiskt!!

Och frukosten då... äts i restaurangen på övre plan och det är en underbar buffe med massa frukt och gottiga saker.

Vi börjar förstå att vi är här nu men har nog inte fattat att vi ska vara här i 3 hela veckor!!!

Hoppas Ni alla har det bra där hemma!

God Jul och Gott Nytt År, Nu åker vi till Brasilien

Klockan 23.55 i natt åker vi från Arlanda till varmare breddgrader....

Brasilien väntar oss och vi kommer vara där i 3 veckors tid.

Ska försöka blogga nått men det känns som man kommer ha lite annat för sig under semestern...

Vi har en Resedagbok på resedagboken.se där vårt alias är " Grentza "

Hpoppas ni får det riktigt bra här hemma!!!

Många kramar från oss!

Tack min älskade Daniel för överraskningen...

Igår kväll va vi i Stadium Arena och lyssnade på de tre underbara tjejerna med de otroligt vackra rösterna.

Sanna Nilsen, Shirley Clamp och Sonja Aldén

Gu vilka otroligt duktiga tjejer!!! Showen varade ca 1 timma och jag rös till varenda låt... Min personliga favorit är Ave Maria och har alltid varit de lite så här i jultider... Men när Sonja tog i från tårna... ja... tårarna rann ner för mina kinder för de va så otroligt underbart och vackert. Jag va helt lyrisk hela tiden... Sedan stod jag i kön med en nyinköpt cdskiva och fick den signerad..... Självklart Till Cornelia.

Och tro mig, tjejerna är minst lika vackra i verkligheten som på bilder man ser i tidningarna....

Tack snälla Daniel för en otroligt underbar överraskning och kväll!!!

Och tack snälla Emelia, Isen och Alicia som ställde upp som barnvakt under kvällen!!! Puss till ER!!!

Snart e de jul!!

Å nu har denna underbara månad inletts då!!

Älskar mysiga December! Sen att vi startade med att försova oss en aning gör väl inget eller?
Jag är och har alltid varit en morgontrött människa.... de e inget undantag nu sen man blev mamma inte. Vanligtvis vaknar Cornelia runt 7 och tycker väl inte det är några problem utan hon ska ut o leka... antingen till sitt rum eller ner till vardagsrummet och röja bland alla sina böcker eller släpa lite på dockan... bara leka och ha skoj liksom... sedan att mamma inte tycker att man måste flyga ur sängen för att leka kl 7 på morgonen är det ingen som bryr sig om *ler*

Nä då, det är himla mysigt men jag har varit så himla trött den senaste tiden... antar att det är en kombination med att november nyss va, för det är en deppmånad för mig... och sen att Danne jobbar i västervik nu i vekorna sliter nog mycket på mig med... mer än vad jag inser iallafall.. Man har ju liksom ingen avlastning om kvällarna... man ska leka och läsa, laga mat och tvätta ..... m.m. listan kan göras lång med allt man gör och borde göra.

Men nu är det december iallafall och bara det är ju underbart... har pyntat lite eftersom vi drar på semester snart då... vill ju få lite julmys innan vi drar till Brasilien på julaftons sena kväll *ler* Ååå va de ska bli underbart.

Trappan blev klar igår förresten!!! Jag ska bara betsa panelen på väg upp.... de kan man ju inte göra när barnet är hemma då så de tar vi nån dag då vi har barnvakt eller så....