Vi var på bröllop

i helgen o oj va kul de va!!!

Jag började min dag kl 11 då jag satte mig på Mist Ingelsta o blev fin i håret... kl 13 satte jag mig i nästa stol o så blev jag fint sminkad o vips så va de dags att dressa om till fina klänningen o ge sig ut till parkeringen där Danne med våra vänner stod o väntade redo att åka ut till kolmårdskyrkan för vännerna Robin o Tanjas vigsel kl 15.

Carro hade tänkt ett steg längre o bjöd på lite skumpa innan vi gick upp till den otroligt vackra kyrkan (dessvärre väldigt svårfotograferat där inne =/

Vigseln va vacker, kort o varm. Precis lagom av allt liksom.

Sedan klev dom ut o då hade det delats ut såpbubblor som vi alla blåste på brudparet. De va sååå fina!! Brudparet alltså, inte bubblorna ;)


Sedan åkte dom med fina bilen för lite fotografering o vi pallrade oss vidare till åby o folkets hus.

Där bjöds det på bubbeldricka (varvade lite med vatten o cider då det blev stekhett i väntan på de lyckliga 2)

När de kom utbringades en trumpetfamfar samt ett fyrfaldigt hurrande o därefter fick vi gå in o sätta oss till bords.

Underbart god mat, alltihop. Tror inte jag lämnade något alls på tallriken... varken förrätt, varmrätt eller efterrätt.... kanske liiite bröllpstårta för då va de rätt fullt i magen.

Vi hade himla trevligt med vårt bordssällskap (som vi träffat när Cornelia va liten på babysim)
plus ett par med en 3 månadersbebis (hos barnvakt då såklart)


Vi klirrade i glaset för att brudparet skulle stå på stolarna o kyssas, o vi stampade i golvet för att få dom att kyssas under bordet.
Vi lärde oss finska (bruden är finsk/svensk)  tydligen rätt grova ord när man översatte så de va tur att de va för svårt att komma i håg. Vi sjöng massa roliga sånger o hörde massa härliga tal.

Sen blev de party vill jag lova. Oj vilken fest.


Dessvärre slutade bandet spela runt 1 o därefter avslutades festen... o på nått lustigt o hastigt vis hamnade vi på en efterfest i krokek (fel håll liksom...??) o när vi väl kom fram ville alla hemåt... förstod ingenting men taxi dit ut tog en heeel evighet vill jag lova, o när den väl kom o hämtade oss kostade det massor att komma hem... Jag har inte glömt att du betalade Carro.... jag/vi ska betala tillbaka ;)


Runt 4-5 nån gång kröp vi till sängs efter en underbar dag.


Dessvärre ville/skulle barnvakterna i väg rätt tidigt så hela söndagen vart en lång slappar/bakis dag....


Tack Robin o Tanja för att vi fick dela denna underbara dag med Er!!


1.    2.    3.   

4.

5.   6.    7.    8.

9.

10.    11.    12.    13.

14.    15.    16.


1. Mina naglar som gjordes fina i fredags ;)
2. Vackra vigseln (men motljus) 
3. Man o hustru =)
4. Kyssen på kyrko"trappan"
5. Lyckliga
6. Hela fina familjen
7. Vackra ringen
8. Frun pussas med sin yngsta dotter
9. Framför fina bilen
10. Hela gänget, Tärnor o "bestmans"
11. Jag o Danne uppklädda dagen till ära ;)
12. Fina lokalen med vacker dukning
13. Goda förrätten
14. Brudparet välkomnas till lokalen
15. Jag o bruden
16. Party natten lång ;)


Ta hand om er!!
På återseende....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback