Skara

 På lördagen vart succé. Åh va kul vi hade! 
Massa folk o kö men de väl de enda som inte va jättebra. 

Sol o bad o karuseller. 
Glada barn. 

Åh va mysigt de va. 
Åkte därifrån efter att de stängt o åkte till citygross o handla de vi skulle äta till kvällen samt frukost. 
Märkte härligt nog att vår stuga bara låg några minuters bilfärd därifrån. 

Jättemysig o bra stuga. Eget kök, dusch o toa. Sovrum med våningssäng o allrum med bäddsoffa o tv o matbord. 

O där vi parkerade bilen bodde kossor precis intill. Tjejerna älskar ju djur så de va perfekt. Egen huskatt hade vi med. Kelig som bara den. 

Grillade o myste. Svulla chips o godis o myste länge. 

Vaknade på morgonen o hörde hur de mullra o smattra... %#£$€%#€ också. 

Tänkte nånstans att på två timmar hinner mycket hända då parken öppnade först kl 10. 

De slutade regna o blev lite ljusare. 
Hörde hur de mullra lite på håll dock. 

Städade o packade o satte oss i bilen. 
En bit innan sommarland öppnade sig himmelen o de blixtra o dundra. 

Vi rullade på parkeringen o boom!

Blixten slog ner bara 2-3 m framför oss. Hoppade högt o skrek väl till... Behöver jag nämna att jag INTE gillar åska o oväder? 
Tårarna rann o jag tänkte genast vad som hade kunnat hänt. Mathias höll sig lugn o prata med barnen medan jag lugnade mig. BOOM!!
En rejäl blixt slog ner inne på skara sommarland. 

Ungefär där va jag väldigt inställd på å åka så vi övertalade döttrarna o mutade med Gränna o polkagrisar o till slut sa båda ok. 

Nathalie tyckte dock att vi kunde åkt tillbaka då de slutade regna. Hihi, så underbar med sina miljarder idéer. 

Cornelia sa att mamma va ju så rädd så inte ska vi va där ovädret är inte. 

Älskar dom så!! 

Vi åkte till Gränna o strosade lite o kollade på när de gjorde polkagrisar. 
Nån som vet varför man säger polkaGris? Är ju inte alls likt grisar. Luktar inte som dom o smakar definitivt inte som dom. Inte alls likt. :/ ?

Sedan åkte vi hemåt o tjejerna fick åka till deras pappa o Lisa för vidare färd mot Gotland. Medeltidsveckan nu. Fick en underbar bild på hur fina mina flickor är. Så stolt så!! 
Har dock inte frågat om lov o publicera så jag avvaktar. 


Underbart på lördagen. 








På söndagen där blixten slog ner... 


Lämnade ovädret bakom oss. 










Våran ena nyfikna granne i skara :) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback