Hur tänkte man nu?!?

Jo men eller hur. Detta löser problemen med utanförskap... ta bort skolfotograferingen. 
Det är i det problemet ligger..

Kränkning... bullshit

När jag gick i skolan satt jag tyst o lyssnade och respekterade mon lärare. Satt man inte tyst så fick man gå ut o det resulterade i sämre kunskap o sämre betyg. 

Om en lärare tar en elev i armen idag o visar ut den från klassrummet pga att hon eller han uppfört sig illa så anmäls läraren för kränkning. Varför???

Om någon beter sig illa eller fel är det väl den som i sin tur kränkt övriga eller? Eleven kränkte väl läraren isåfall genom att inte lyssna? 

Det är dags att vi markerar och gör rätt igen. Våra barn är barn. De ska inte få bestämma över oss. De ska visa oss respekt så som vi gjorde för våra föräldrar. O nu menar jag inte på 50 - och 60 talet då man slog sina barn för de måste varit en vidrig tid o växa upp i. 

Men jag menar att vi borde vara någonstans mittemellan då o nu. 


Utanförskap.
Nej, det tror jag inte påverkas av ett skolkort. 

Kränkning. 
Stort ord. Men varför göra en höna av en fjäder?


Barn är barn. 
Vi vuxna kränker inte genom att lära våra barn rätt och fel. Vi uppfostrar. 

Rikta er tid på de riktiga problemen istället. 




Kommentarer
Postat av: Anonym

Va har du nu läst? Det är ju pga att det är så dyrt å alla kanske inte har råd men ändå känner sig tvingade att köpa bilderna till sina barn

Svar: Det är inget köptvång. de skriver om att skolfotograferingen skapar utanförskap i Norrköpings tidningar.
Vickiz

2015-03-24 @ 22:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback