Efter op + Ryggskott

Hade ju som jag skrev EDA i 2 dygn efter operationen. Det var otroligt skönt måste jag säga då den värsta smärtan efter hysterektomin varade i ca 1 v. Det vill säga den tid man helst inte ville röra sig typ alls... 
V 2 hade man ont och v 3 ont men hanterbart o v 4 var de vila o återhämtning... 

Att få slippa 2 dygn med den värsta smärtan va ju lyx. Kunde ju va uppe o gå redan på kvällen. O dessutom trevlig medicin som tar bort de värsta med. Tacksam att de finns men drar mig för att ta dessa. 

Dock otroligt glad att jag hade sådan medicin hemma nu i helgen. I fredags stod jag o Jennifer o fixade en överraskning till Mathias. 
Sen slog blixten ner i min rygg... herre jävlar vilken explosion... Ryggskott. Mitt första... vidrig smärta. 

Visste inte vad jag skulle göra eller vart jag skulle ta vägen. Stackars barn så nervösa, osäkra o rädda de blev innan jag lyckades förklara vad som hänt. 

Så när Mathias o hans brorson kom hem med maten så låg jag halvdöd i soffan o ville bara gråta. Haha, helt sjukt.. 

Lördagen åkte Mathias till jobbet o sen till sthlm o hjälpte en kompis att flytta... fick be min mamma komma hit o hjälpa mig för jag hade inte klarat mig själv ett dygn med 4 barn. Tack mamsen. Älskar dig. 


I går åkte barnen igen o jag kände hur matt jag va... jisses vad smärta tar energi. 

Nu laddar jag upp igen då jag idag kan gå utan att smärtan strålar genom hela kroppen. Några småhugg/låsningar men hanterbart. På fredag börjar jag jobba igen efter 1 mån sjukskriven. Ska bli skönt att få en normal vardag igen. O tur i oturen att ryggskottet kom under sjukskrivningen för när detta är över vill jag inte va hemmamed pga smärta. Eller sjukdom. 

Vet inte om ryggskottet var en reaktion av kroppen efter op med tanke på dennes omfattning. Använder plötsligt muskler som inte fungerat som de ska på mååånga år. Nu jäklar ska jag bygga muskler. Nu ska jag äntligen träna så som jag velat men inte haft stabilitet o ork till. O med ork menar jag inte soffpotatis, utan att min rygg faktiskt inte orkat. 
Nu jäklar ska jag bli stark. 

Ta hand om er. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback