En tripp in på sjukan

Jupp... i måndags kväll under prison break spelade mitt huvud mig ett spratt. Helt plötsligt såg jag flimmrigt till höger i synfältet och det blev bara mindre o mindre jag såg.
Efter en stund blev den milda huvudvärken jag haft mer o mer intensiv och inriktad på tinningen fram mot vänster öga och satt liksom bakom ögat.

Jag tog 2 panodil o gick o la mig då cornelia redan låg å sov... men det gick inte över och det kändes bara fel. Så jag gick efter telefon o ringde sjukvårdsupplysningen för att se vad dom trodde att det kunde va. Jag fick plats 11 i kön.

Under tiden som jag väntade så tappade jag vad jag ville säga... kom inte på orden o det märkte kvinnan som svarade med... jag fick väl fram huvudvärk, ser inte o orden finns inte... *ler* lustigt roligt så här i efterhand för jag e imponerad över att hon förstod vad jag ville ha fram för hon fyllde i mina meningar =)

Hon sa till mig att klä mig och ta mig till akuten, och undrade om jag hade nån som kunde köra mig... danne va ju i karlstad på jobb så jag sa mamma å pappa *tack för att ni finns å alltid ställer upp* men så bad hon om telefonnummer... å det är ett nummer jag kunnat hela mitt liv, men det fanns inte i mitt huvud... jag kunde inte deras telefonnummer... då fick jag panik men kom på att jag har det  mobilen, men fastän att det var framför mig kom jag inte på vad siffrorna hette, men till slut gick det.

Mamma, pappa o min bror km 10 minuter senare så jag å cornelia stod klara för att åka.

Akuten, bra att det finns men jäklar vilken tid det tar!! 23 va vi där, 1.30 fick vi komma in å ett rum, 2.30 kom läkaren, 3 tog dom massa blodprover och lade in mig, 3.30 gjorde dom skicktröntgenn på min hjärna och runt 4 va vi på avd 1 på sjukan. där jag skulle få sova kvar... dom frågade om cornelia men jag sa att hon får stanna för jag helammar... å dom va så söta att dom ringde barnavd och bad om en sån där plastsäng som nyfödda ligger i... så 15 min senare kom nån upp med en sött bäddad sån säng men 10 blöjor i *ler*

Så söta o snälla som alla var e otroligt... å så va det väl kanske för att dom trodde det var cancer eller blödning i hjärnan... ev en propp diskuterades också...

Men vi somnade till slut, eller cornelia somnade i sin mormors famn när jag röntgades... men jag somnade när jag la huvudet på kudden, men strax innan fick jag även veta att det inte va något på röntgen i alla fall *puh*

Vaknade igen 2 tmmar senare av att cornelia drömde mardrömmar och gallskrek , men hon fick bröstet och somnade om... sen sov jag till o från till 9 då det va frukost.

Lite lyxigt att få det till bordet *ler* alla va så glada över att ha en liten bebis att titta på så s¨å uttittad o pysslad med som hon blev tror jag aldrig hon varit *ler*  En gammal kompis till mig jobbade på min avd... vilket dessvärre va en strokaavdelning, så det va pensionärerna o ja =P Mrn kompisen sofi jobbade där... inte träffat henne på evigheter.

Men i allafall... hon berättade att en klasskamrat från gymnasiet fått en dotter, å det visste jag för jag träffade dom på apoteket en vecka efter att vi fått cornelia... men tydligen hade fflickan fått nån magbakterie och dött vvid 3 månaders ålder... höll på att  börja gråta när jag fick höra det.. usch så tragiskt...

Nu känns det inte som att det är så viktigt att berätta om min sjukhus vistelse, men 14.30 igår sa chefsläkaren att eftersom det inte syntes nått på röntgen och jag inte mådde lika  illa längre så var det troligtvis ett större migrän anfall... man kan visst få migrän efter graviditeter eller så.... Så där hör ni  govänner. ingen fara med mig.

Men jag e himla glad att finnas här och ha en underbar man som åker hem för min skull så jag ska få vila och tar pappadagar så jag kan sjukskriva mig i 3 dagar nu *Älskar dig babe!*
Å att vi sen har en så underbar dotter som charmar en hel avdelning på sjukan.. både personal och inlagda sjuka... Så stolt över vår fina dotter!!
Njut av livet och ta vara på dom mysiga stunder ni har...

Kommentarer
Postat av: Lottiz

O fy vilken upplevelse. Vilken tur att det inte var nåt allvarligare. Var verkligen ett stort migränanfall du fick.
Ta hand om dig!
kram

2007-11-07 @ 19:41:52
URL: http://otizz.blogg.se
Postat av: Sandra

Fy, vad läskigt! Du måste blivit så rädd, när du var själv hemma med Cornelia och allt. Men vilken tur att det inte var något mer allvarligt! Jag blev också gråtfärdig när jag läste om den lilla flickan som dött. När man själv har barn i samma ålder så blir det så mycket mer verkligt. Jag skulle inte kunna leva vidare om något sådant skulle hända !GUD FÖRBJUDE! Vila upp dig nu så tar vi nya tag med babysång lite senare!
Kram

2007-11-07 @ 23:19:18
Postat av: Johanna

Fy fy fy... nu får du verkligen ta det lugnt! Sitter här me tårar nu... blir ju orolig för dig! Det där me ont i huvudet känner jag visserligen igen, har detsuperofta efter barnen. Men det där lät inget vidare alls, bra att de kollade dig ordentligt!
Nu vaknar Oliver å kommer knallande här så ska fia lite frukost. Men ring sen om du orkar!
KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM!!!!

2007-11-08 @ 07:30:01
URL: http://gullungar.blogg.se
Postat av: Ann-sofie

Hej!! Det låter otäckt med huvudvärken. Jag har jobbat några nätter på 1:an så förstår om du va yngst där :) Hoppas det e bättre nu!!!

Postat av: Ann-sofie

Hej!! Det låter otäckt med huvudvärken. Jag har jobbat några nätter på 1:an så förstår om du va yngst där :) Hoppas det e bättre nu!!!

Postat av: Anonym

Hejsan!! Innan jag läste att det var ett migrän anfall...så visste jag det... Gissa på det när du skrev synbortfall... m.m Jag har precis samma sak... typ 1 gång i månaden!! Och det är jättejobbigt!! Hoppas det är bättre med dej... Litet tips...köp den nya nässprayen som kommit till apoteket som är imot migrän....den har jag o funkar hur bra som helst!! Ta hand om er!! Kram

2008-04-13 @ 07:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback