Dopet

jupp, nu e hon döpt vår lilla tös.

Cornelia Maria Charlotte

underbara flicka!!

Kl 9 åkte jag och Cornelia till församlingshemmet för att duka och förbereda. Straxt därefter kom min mamma, pappa och moster Gittan. Tack o lov får jag nog tillägga. Vilken tid det tar att förbereda lite fest... visserligen inte så litn då 75 pers var inbjudna... men men.
Danne hade klipptid hos frissan kl 9 och skulle sen hämta smörgåstårta, doplomma, gerbera till bordsdukningen, kakor hos hans mormor samt sin bror.

Dom kom runt 11 tiden och hade med sig mat frrån McDonalds *mums*

Sen lugnade det ner sig och vi insåg att vi faktiskt va klara för dop... så när på cornelias ombyte...

Kl 13 gick jag, danne, cornelia och gudfar patrik till keyrkan för att förbereda.
då sov Cornelia hårt.

dopet skulle börja 13.30 och vi fick väcka cornelia 13.20 och dressa om henne snabbt... men hon e ju så glad
nyvaken så det va inga problem.
Hon va mest nyfiken fram till at prällen skulle ta henne... de gillade hon inte alls... gallskrek under hela dop akten och tog i ännu mer när han höll upp henne inför alla... *ler*
å så fort hon kom till gudmor igen va hon lugn.

När det var avklarat knallade vi in i församlingshemmet och hälsade alla välkomna. Smörgåstårtan blev en hit och räckte precis, sånär på rester till oss dagen efter *mums*
Presenter i mänger och 70 glada, mätta och belåtna gäster knallade hemmåt runt 17 tiden.

underbar dag och verkligen jättelyckad.
Kände mig lite stressad att hinna med att prata med alla, men det va nog lugnt de med... å presentöppningen tog vi medans gästerna satt å fika och pratade, så att alla skulle se vad cornelia fick på sin stora dag... men det känndes mer som kaos... men bra gick det till slut. antecknade vad hon fick a vem så det inte ska glömmas bort eller förväxlas.

Lägger upp några av alla bilder, i kyrkan fotograferade min kollega iclas å dom bilderna har jag inte hunnit få ännu.

                 
            

  image43   

                 


           

Kommentarer
Postat av: Lottiz

Fina bilder från dopet. Kul att du med har en blogg :-)

2007-10-10 @ 19:46:22
URL: http://otizz.blogg.se
Postat av: Sandra

Låter som en toppen dag!!! Jätte fina kort vilket jag redan påpekat ioförsig! Kram

2007-10-12 @ 00:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback