Hänt lite på sistone...

Min vän Maria och hennes pojkvän Gary har nu fått en liten flicka. Thyra föddes den 23 okt kl 16 och de va en liten tjej på 2240 gram o 45 cm lång!! Välkommen till världen och grattis Mamma Maria och Pappa Gary!!


har nu påbörjat renovering här hemma... ser ut som hej kom o hjälp så att nu har vi "besöksförbud" här. Inga vänner eller släkter får komma o se skiten... lagom kul att leva så här, men det ska ju va klart till jul och tills dess överlever vi nog... *ler* Troligtvis kommer jag lägga ut lite bilder på hur vår renovering går, men det är inga garantier på att det blir så =P


I fredags gick jag och sara en promenad runt strömmen... möttes runt 11 och hade gått varvet runt vid 12 snåret... jätteskönt att komma ut o röra på sig och det blev skapligt väder... igentligen perfekt promenadväder. Lagom varmt och inget regn *ler* Hennes sally e så gosig... tyvärr har ju våra döttrar knappt träffat varann då dom ligger i sina vagner... visserligen sist vi sågs så satt dom så dom kunde se varann, men vi diskuterade ev öf nån gång så dom faktiskt får ligga och iakta varann och kanske t.o.m bubbla lite med varann... *ler*


I måndags var det dags för Cornelias första "porträttfotografering" sånt där dagiskort på ÖF...

Hon e ju så underbart go att det räckte med 3 kort så va mamma och fotografen nöjda... *ler* Va en kille från Östsvenska foto som va där o fota, och det är ju det företaget jag jobbar för med om höstarna... men den här killen va ny för säsongen så jag kände honom inte... Men de gick ju bra ändå. Perfekta julklappar till allihop... *ler* Bara hitta billiga men snygga ramar me för det blir ju ett x antal julklappar *ler*

           

 Noel söt å stark så

image91

Cornelia med en av sina favvokillar Noel på Öf



Sen igår, tisdag skulle jag, Lottiz och Marre ut på promenad med våra barn.
Men Marre avböjde och fixade grejor inför deras dop på lördag och det kan man faktiskt förstå... jag hade en relativt lugn vecka inför dopet, men det är ju massor att fixa och förbereda... sitter föresten o redigerar bilderna som Niclas tog på dopet nu... men i allafall.
Så jag o Lottiz med barna i vagnarna tog en entimmas promenad runt om här i klocket... himla mysig promenad och mycket trevlig prat mammor i mellan...
Hösten tillät oss gå i lite solsken till och med... e ju lite varierande väder nu kan man säga...

Å sen i går eftermiddag åkte jag hem till Johanna, Markus och busfröna Lukas o Oliver.
Jag fotograferade pojkarna så dom slipper fotograferingen på dagis..
å tack o lov vart Johanna nöjd *ler* Inte höga krav hon ställer, utan jag kände mer att jag inte längre har vanan inne.... inte fotat skol sen förra hösten och nu när vi körde en fotografering blev jag helt slut *ler*
 Trivs så bra med dig tjejen!! Å dina killar e ju så mysiga...

Blev några himla mysiga kort på hela familjen också så jag e nöjd jag me *skönt*

Å så blev jag bjuden på go mat med! Är gräsänka denna vecka då Danne jobbar i karlstad... men det är lite mysigt att få sakna varann lite med... tror det är nyttigt att göra så ibland... men det känns så konstigt att jag e hemma å han e iväg... förra hösten va ju jag borta i 3 veckor o fota i jönköping och falun... va ju i falun jag plussa...
Fatta att det är ett helt år sen som jag sa till Daniel att han skulle bli pappa... otroligt vad tiden springer iväg..
Å Cornelia bara växer o växer... nu har vi kört med smakisar i 2 veckor, förra veckan palsternacka och denna veckan mild havregröt som det så fint stod på paketet... 2 msk vatten o 1 msk pulver... inte mycket alls så jag tycker det är så sött att hälften ligger kvar i skålen när vi e klara *ler*

Bilder kommer från fotograferingen när jag talat med johanna och fått okej från henne om att lägga ut dom... missade fråga igår...

Nä, om man skulle sätta sig o mysa lite med Cornelia nu kanske... hon har sovit i 2 timmar nu, men det är väl mörkret som gör oss båda trötta... jag har varit trött hela dagen... vet inte va de e eller om det bara är så att mörkret påverkar oss så...

Ta hand om er så hörs vi en annan dag igen. 

 

Kommentarer
Postat av: Lottiz

Vad söta de är, vill gärna ha en bild på dem :-)
Klart du ska visa lite renoveringsbilder eller före o efter iaf, jag vill jätte gärna se :-)
Ha det fint tjejen!

2007-10-31 @ 18:02:10
URL: http://otizz.blogg.se
Postat av: Johanna

Inte svårt å bli nöjd när man har dig här hemma vännen!!!! =) Barnen gillar dig ju massa... Oliver fullkomligen älskar när du tar fram kameran ;) Å Lucas måste ju gjort det oxå m tanke på hur ont han måste ha haft! Tack tack tack igen!

Å som jag sa.. helt ok att du lägger ut de bilder du vill, litar helt å fullt på dig!!! Man kan ju lugnt säga att det blev så som vi e en vanlig vardag ;) jag kände mig inte i ordning för fem öre men tom det fick du till nått bra!

Nähä, kanske inte ska skriva värsta romanen här! Å tack för tipset, nu har jag oxå lösen, hi hi! Vill du ha det? ;) Har iofs inte uppdaterat så värst mycket!

Massa Kramar!

2007-11-01 @ 22:20:22
URL: http://gullungar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback