såå dålig på att uppdatera

vet inte vad jag ska göra åt saken , men det kan ha att göra med att vi har lite fullt upp *ler*
Cornelia är numera typ aldrig still och sitter mer än gärna och drar mamma i byxbenet eller som nu när hon sitter i mitt knä, tangentbordet... Idag började lite sisådär när jag tänkte vara lite hurtig medan kaffet rann ner i bryggaren, tänkte att man kunder tömma diskmaskin samtidigt... men Cornelia var ju snabbt efter och satte sig o pilla på diskmaskinens nerfällda lucka... attans!!
Men i allafall jag fortsatte men höll stenkoll på vad hon gjorde och hon satt faktiskt väldigt duktigt brevid utan att röra den attraktiva luckan. Men min koncentration var väl inte längre den bästa och smack sa det så låg det glas överallt... Ett av våra stora dricksglas gick sönder mot hyllplanet... F********************nnn!!! Lyfte i ren panik upp Cornelia för att kolla att inget glas träffat henne, men tack o lov flög allt åt de andra hållet, så satte jag henne i matstolen och släpade fram dammsugaren... Fick rycket och körde av hela nedervåningen istället... *Skönt*

Ett dricksglas mindre men en kopp kaffe på det löste allt *ler*


Helgen har varit givande måste jag säga... MIn mamma o pappa va här en stund både lördag o söndag... Pappa som "snickare" och mamma som "barnvakt" Jätteskönt för övrigt...
I lördags kom dom runt 10 snåret med färska frallor *mums* Direkt efter frukost satte vi Cornelia i vagnen och lät henne o hennes mormor gå en promenad... Jag o Danne åkte efter dannes pappas bil som varit inlämnad å levererade den till jusla där dom bor. Stannade på vägen tillbaka till på krauta för att införskaffa ytterliggare lite tapetlim..


Kvällen bjöd på 50 års kalas då Dannes morbror blev ett år äldre. Jättegod mat och en trevlig stund blev de.
Cornelia blev dock lite övertrött så vi tog en promenad hon jag o danne... hamnade hos en kompis som bor bara ett kvarter från festen... Cornelia ville ju inte sova där inte så hon höll igång med en kompis hund, Bull. Åå va pussar hon fick... jättekul men lite otäckt men himla mysigt... hon visste inte riktigt vad hon tyckte om det men till slut tröttnade Bullis och gick o la sig igen. Cornelia följde fint efter *ler*

Mer än så blev de inte  i lördags för Cornelia stortjöt på väg tillbaka till festen så vi skippade å gå in igen och åkte hem...


Söndagen då. Mamma å pappa kom vid 10 med färska frallor *favorit i repris* Otroligt underbart väder hela dagen ju!! Va ju nästan sommar i luften.
Pappa å jag fixade med tap

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback