Jag är ledsen...

på grund av många saker men framför allt att jag blivit så urusel på de här med att blogga... knapt inga som läser tack vare att jag slarvar så... å än färre komentarer till varje inlägg, men jag vet att jag har mig själv att skylla.

Sen är jag ledsen för att min plutta börjar bli stor... redan 13 ½ månad har hon hunnit blir och imorrn klockan 10. 00 ska vi infinna oss på Gitarrens förskola för att skola in Cornelia på dagis!!! =(

Jag är sååå depp på grund av detta. Jag vet ju att det blir kanon för oss alla, det vet jag, men det liv vi left i 1 års tid ska nu ändras om igen och man får liksom massa tid utan Cornelia.... känns så fel på nått sätt.

Till er som har småttingar kan jag bara säga njut.... njut av den tid ni har hemma tillsammans
Till er som har barn på dagis.... hur klarade ni er? hur kändes det för er?


nu sitter jag här och har ca 11 timmar kvar tills min dotter bli "stor"..... vemodigt måste jag säga. På ett sätt längtar jag till jobbet och till rutiner och vardagen, men semtidigt har vi ju haft det så underbart så varför bryta nått som är bra?? Men jag har kännt de senaste veckorna att Cornelia vill iväg, hon vill inte leka med sina leksaker hela dagen eller klappa och krama katterna som för övrigt bara försöker komma undan... hon vill inte bara mysa med mamma o pappa, hon vill leka med andra barn.

Jag tror verkligen att det funkar bra med dagis och jobb det gör jag, men just nu är allt pyton.....


Vi var på fotofabriken igen i måndags förresten, har redigerat korten i kväll så nu ska jag bara förminska dom för internet bruk.....

Och så har jag några andra mysiga bilder att bjuda på men det får bli senare i veckan tror jag... nä, tre bilder kan ni väl få... håll till godo.






  





Ta hand om er!!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Jsg brukar titta in rätt så ofta, även om det inte uppdaterats så flitigt. Kan förstå om tiden och orken inte alltid finns där, men det är kul att läsa din blogg i alla fall! :-)



Jag kände samma sak när Piraten skulle skolas in, men han började inte förrens vid 2½ år. Pga av min dagisångest hade jag sparat och snålat dagar in i det längsta. Sen var jag ju arbetslös med så jag hade inget jobb att återvända till. Det var på sätt o vis skönt, för då vart det en mjukstart med 15 timmar i veckan första halvåret och jag kunde vänja mig sakta men säkert. För det var ju jag som var mest ängslig för förändrignen, det är ju så mysigt att bara få ha honom för sig själv och man vill inte att de ska bli stora för fort! ;-)



Jag tror att Cornelia kommer stormtrivas på dagis hon med, det är säkert massa kompisar där som vill leka med henne. Lycka till med inskolningen, det kommer nog bli bra ska du se!



Kramar!



2008-08-11 @ 06:36:56
URL: http://tiistla.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag tittar alltid in och försöker kommentera ;-)

Jag vet hur vemodigt det känns att de blir stora, men försök tänka att alla åldrar har sin tjusning! Du ska se vad Cornelia kommer att utvecklas och lära sig nya saker på dagis, få nya kompisar och detkommer gå jättebra! Självklart att man är nojig innan, det var jag förra veckan när Edwin skulle tillbaks till dagis efter sommarlovet. Ska tänka på er om en timme då!

Kramar från oss

2008-08-11 @ 09:00:16
URL: http://edomopedosmorsa.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej Vännen!



Jag kikar oxå in flitigt men är nog dålig på att kommentera över lag tyvärr. När man knappt får till tiden att blogga så blir det väll så kanske? Men läser gör jag =)



Å dagisbiten, du vet ju redan precis hur jag känner! Tror du hört mig låta precis som du ;) Det är tufft. Absolut. Men det går... å det går lättare väldigt fort! Jag har tyckt me båda killarna att första lämningen är den absolut tuffaste :(



Men jag tror det kommer gå kanon för er & för Cornelia!



STOR KRAM!

2008-08-11 @ 09:53:47
URL: http://gullungar.blogg.se/
Postat av: Emma

Här har du en flitig läsare som blir glad för varje inlägg du skriver ;)



Jaaa du hur överlever man????? På nåt konsigt sätt går det men det är minsann inte lätt å på nåt konstigt vis är det inte lättare med andra barnet heller.... Jag har hatat varje sekund av inskolningen å den oundvikliga separationen som väntar TROTS att jag både är förskollärare själv och totalt för förskola MEN det är så svårt att släppa taget om det värdefullaste man har!



Men du en liten tröst är att det går, man överlever å till slut kan man tom känna sig glad när man lämnar två glädjestrålande pojkar som rusar in till dagis å alla kompisar för man vet innerst inne att barnen älskar det och att de inte tycker att mamma är en gnutta mindre bäst för det :)



Å du...det bästa av allt är när man kommer för å hämta å möts av en strålande glad unge som kommer springande rakt in i famnen å som bubblar konstant om hur bra det varit under dagen!!!



Tänker på er, stora kramar



Emma



ps: Underbara kort, både det från Fotofabriken å de andra, vill se fler bilder såklart!!!

2008-08-11 @ 19:32:30
URL: http://linusludde.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag känner precis som du!!Min tjej skolas in just nu, fy farao vilken ångest jag har!!som du säger så känns det fel...som att man överger barnet, eller att hon kanske tror att man gör det! Men som du oxå skriver så känner även jag att min tjej behöver mer stimulans...en stimulans som jag inte kan ge henne längre...men det är ju en liten tröst...det blir nog bra ändå!Hpller tummarna för er!

2008-08-11 @ 19:40:07
Postat av: Sara

Jättefina bilder! Förstår att det känns väldigt jobbigt för dig... Själv har jag ju börjat jobba men Jonte är hemma med Sally. Tycker det är väldigt stor omställning bara det. Barnen lider nog inget av det utan det är ju vi föräldrar (mammor) som har svårt att släppa taget. Imorgon har vi personalmöte efter jobbet vilket innebär att jag inte får träffa Sally på hela dagen eftersom hon har hunnit somna innan jag är hemma. Sen jobbar jag ju hela onsdagen innan jag får träffa henne. Känns skitjobbigt!!! Får för mig att hon ska glömma bort mig, vet ju att det inte är några problem men för mig är det jättestort!



Försök att tänk att Cornelia kommer få det jättebra på fsk och utvecklas massor, träffa kompisar mm. För det kommer hon, men förstår att det känns jobbigt. Våra små tjejor har blivit stora. Tänker på dig och skickar massa styrkekramar! KRAMAR!

2008-08-11 @ 20:05:17
Postat av: Patrik o Lisa

Dagis gör nog gott för lilla fröken så får hon springa av sig sin energi med sina nya kompisar och va mysig o gla hemma. O tänk så gla hon kommer bli varje gång mamma kommer o hämtar henne. Alla tre bildena var jättefina och fortsätt med skrivandet så blir det mycket kul läsning när du tittar tillbaka om några månader. Puss o kram /Bror & Svägerska

2008-08-11 @ 21:45:25
Postat av: Sandra

Jag kände precis likadant när Danijela skulle börja men hon var lite över 2 år. Visst var det jobbigt men det var så himla roligt för henne att få lite kompisar att busa med. Men det jobbigaste var när man skulle lämna henne där helt och hållet. Hoppas det gick bra idag. Imorgon är det dax att skola in min minsta flicka. Nu har jag mest ångest att jag och karln kommer jobba mycket kvällar som krockar med varandra så man måste ha en massa barnvakt :(



Vilket underbart kort på er alla 3 och på gullnuppan var ju med fina, hon är så söt!

2008-08-11 @ 21:56:47
URL: http://milda81.blogg.se/
Postat av: Erika m Wilma Alwa Wiggo

Hua förstår att det känns jobbigt! Men det kommer säkert gå toppen,bara man kommer in i allt!



Wilma börjar förskolan nästa vecka,tror hon kommer gilla det hur mkt som helst men separationsångesten från min sida känns det lite så å så med! Att inte vara där hela tiden å se mitt barn hela dagarna! Men som sagt det blir nog bra!



Hoppas dom första dagarna gått toppen å så hoppas ja få läsa din blogg uppdaterad snart igen!



SUPERFINA KORT"



KRAM KRAM

2008-08-13 @ 08:26:42
Postat av: Vickan

Men gud va snälla ni alla är!! Värmer att höra och jag förstår att det är en jobbig tid för alla ler Å nu känner jag verkligen att det är värt att försöka skriva lite oftare för nu vet jag att jag har trogna läsare ler Tack allihopa!!

2008-08-17 @ 21:24:56
URL: http://vickiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback