Genomförkylda... (liten varning för känsliga läsare)

både jag och Cornelia.

Jag har problem med min hals för den värker som satan.... så fort halstabletten är borta så känns halsen av igen... så det e ett evigt tedrickande och halstablett sugande just nu... Cornelia är så täppt i näsan att hon kräks upp slem... vidrigt för det är verkligen slem... Men hon är lika sin mamma för jag har ju aldrig haft besvär av det samma...

Cornelias började redan i lördags... hängig och snorig, men jag tänkte att jag och danne kanske klarar oss... men fel hade jag... Danne åkte till gävle igår och ska va borta till fredag så förhoppningsvis klarade han sig från bacillerna... Trist å va ensam när man inte e kry... ingen vila alls... ingen avlastning alls.


Cornelia har somnat 3 gånger idag... skönt med lite vila tänkte jag och la henne så hon sov mot mon axel... så rätt va de va så vaknar hon med världens hosta... riktigt otäck hosta så hon knappt fick luft... och så kom kräkset upp...

Hon har sovit samanlagt 30 minuter idag.. så när hon väl somnat sover hon ca 10 minuter och så hostar och kräks hon...

Nä, nu ska jag ta mig en kopp kaffe och försöka söva Cornelia en stund till...

Hoppas vi mår bättre i morgon för jag hade velat går en promenad i det vackra vårvädret men det orkade ju varken jag eller Cornelia.

Ha de gott där ute!!

Kommentarer
Postat av: Sara

Stackars er! Och lilla pluttan då, låter riktigt otäckt! Sally har också varit dålig - hon har fått falsk krupp. Inget vidare alls. Hoppas ni kryar på er snart. Tänker på er, kram!

2008-02-11 @ 17:35:52
Postat av: Jossan

Krya på er tjejer, fy för basilusker!
Kram

2008-02-11 @ 18:13:39
URL: http://tiistla.blogg.se
Postat av: Johanna

Skickar massa krya-på-er kramar!!!!! Lucas & Oliver är snoriga idag IGEN... men så har dom ju varit bra i en vecka... det är ju så vi har det nu! Hoppas det inte blir en massa feber!
Ring om du vill ha hjälp me nått!
KRAM!

2008-02-11 @ 20:41:49
URL: http://gullungar.blogg.se
Postat av: Sandra

Låter inget vidare alls....stakars liten det är ju värst för dem små. Här har det oxå varit sjukt....hoppas bara ni kryar på er snart! kram

2008-02-11 @ 21:22:24
URL: http://milda81.blogg.se
Postat av: Sofia

Krya på er! Edwin är också sådär hostig :(

2008-02-12 @ 21:12:43
Postat av: Vickiz

Tack snälla för alla hälsningar!

2008-02-20 @ 20:38:36
URL: http://vickiz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback