Öroninflammation...

fick vi raka besked om idag hos läkarn....


Ringde i morse men lyckades inte få tag i dom då dom har ett f**kat system där man ska trycka 1 för att komma till bvc, tryck 2 för att komma till distriktssköterska osv.... Provade alla möjliga varianter men fick inte kontakt med någon människa på de där bygget. Urkasst.

Provade dessutom att hänga kvar i luren som telefonsvararn sa att man kunde göra med det va ingen som svara då heller. Pissigt när Cornelia's feber höll i sig inatt med och dessutom vaknar med 39 graders feber!!


Efter mycket om och men så svarade nån människa och det mottagande jag fick önskar jag inte ens mina fiender när det gäller deras barn *ler* Ni fattar hur ja menar tror jag...

Arrogant och otrevlig till tusen... typiskt nog har jag ingen aning om va människan hette för då hade jag vela ta ett snack med hennes chef om hennes beteende. Idiot.

Idioten sa -Nja, de e säkert ingen fara för feber även hög feber är väldigt vanligt bland så små barn. Har hon bara kissat som hon ska och hon varken tar sig för öron eller hals så blir hon nog bra utan en läkarkoll.

Jag svarade - Men hon vill inte att jag ska ta på hennes öron och det brukar hon typ somna till så hon e sig inte riktigt lik.

Idioten sa- Men det är nog ingen fara ska du se, men läkarn har inte tid idag i allafall.

Jag svarade - Men vi kan komma imorrn istället för jag vill veta att det inte är något värre än feber.

Idioten sa- Ja men alltså.... ehhh.... nja.... Jo vi har en tid imorrn kl 10.40 om det passar.

Jag svarade- Ja, då får vi ta den för vi är ju hemma iallafall så det passar.


Vi la på och jag va riktigt arg och ledsen för jag hade varken fått svar eller hjälp utav människan.

Ringde vår BVC sköterska som jag är helnöjd med istället. Hon va dock upptagen men ringde upp efter bara typ 20 minuter. Den människan är såååå go! Jonna på skarptorps BVC. underbar.

Hon förstod att jag menade allvar och att jag va orolig för Cornelias skull. Hon sa - Men det är ju själklart att ni ska träffa en läkare idag. Har hon haft feber så är hon väl väldigt medtagen vid det här laget.

Och det kan man ju lugnt säg att hon e... Sov 2½ timma på förmiddagen, åt ingen lunch och höll på att somna på väg till läkarn kl 13.45...

Men iallafall. Hon sa att hon skulle kolla om inte en av läkarna på skarptorp kunde klämma in oss under dagen, annars skulle hon ringa hageby vc istället för vi skulle absolut inte behöva stå ut en orolig natt till...

Som sagt var, underbar människa!   Hon återkom redan efter 20 minuter och meddelade att vi fått en akuttid hos en läkare på skarptorp kl 13.45. Tack snälla för det säger jag bara!


Vi åkte dit och cornelia höll som sagt på att somna under den ca 10 minuter långa bilfärd. Genomsvett och jättetrött tog jag ut henne ur bilen och klev in. När vi väl komin till läkarn tror jag han kände min oro och att min dotter inte va sig lik så han kollade hennes öron direkt. Hennes högra öra var "allvarligt " drabbad av öroninflammation och vänstra såg något bättre ut men han tyckte det va jättebra att vi kom redan idag.

Jag höll då på att börja tjuta och kände mig som sämsta mamman nånsin då jag inte märkt nått tidigare...
Men han tröstade mig med att säga att det ibland inte märks på barnen utan dom leker på som vanligt så det är inte mammans eller pappans fel att det går så långt som det gjort.

Sen undrade han om han skulle ta några tester och skicka till labb, vilket innebär att cornelia inte får medicin förrän om några dagar, eller om vi skulle sätta in en kur direkt utifrån hans "diagnos".

Jag är inte den som övermedicinerar mitt barn, men kan hon få hjälp direkt så tar jag den !!

Sagt o gjort så åkte vi sen till apoteket och hämtade pencillin som hon ska få i sig 5-10 dagar framåt nu... Underbar läkare med förresten, en helt ny kille men verkligen toppen.

Cornelia hann o somna på vägen till apoteket, och när jag tog ut henne vaknade hon och va inte på sitt bästa humör direkt. Hämtade medicin och satte henne i bilden igen och jag vetetusan om jag hann å starta bilen innan hon sov igen.... stackars lilla barn!!!

Hon har nu fått i sig första dosen medicin och ligger utslagen i pyjamas i soffan....

Oj vad jag skulle göra allt för att kunna trolla bort den smärta hon måste ha... och så trött hon måste va efter 39-40 graders feber i 5 dygn!

Mamma älskar dig Cornelia..... förlåt

Kommentarer
Postat av: Lottiz

Vad skönt att ni fick en tid till slut, verkligen konstig människa, men jag förstår precis hur du menar, de var likadana mot mig, men så fort jag sa att jag studerade till sjuksköterska så fick jag en tid, konstigt det ska behöva vara så.

Och du anklaga inte dig själv, det är inte alltid man märker öroninflammationen, feber och gnällighet är kanske enda tecknen och båda de kan ju bero på så mycket annat också. Men man brukar säga att har febern hållt sig i mer en 3 dygn hos lite mindre barn vill man ta det säkra före det osäkra och kolla upp dem. Men som jag sa tidigare kan det inte visa nåt då, men två dagar senare så är det iaf öroninflammation.

Skickar iaf en kram både till er föräldrar och barn och hoppas det vänder nu när ni fått hjälp.

KRAMAR i MASSOR

2008-09-24 @ 08:20:56
Postat av: Sofia

Stackars Cornelia! Du ska inte alls ha dåligt samvete, inte ditt fel att det finns puckon överallt som inte tar en på allvar. Lika bra att kolla upp om man misstänker nåt, hellre söka läkare en gång för mycket än en gång för lite. Krya på dig Cornelia!

Kram från oss

2008-09-24 @ 09:23:29
URL: http://edomopedosmorsa.blogg.se/
Postat av: Ann-sofie

Tack tack!! Det känns verkligen kanon att vara förlovad. Brukar kolla in på din blogg ibland o se om ni gjort nått kul!

2008-09-24 @ 19:37:46
URL: http://annsofie83.blogg.se/
Postat av: Emma

Stackars Cornelia! Å stackars mamma som känner sig maktlös - men du, ha inte dåligt samvete du gjorde ju rätt!



Hoppas penicillinen verkar fort nu så att lilltösen är bra snart



Kram till er

2008-09-24 @ 22:35:51
URL: http://linusludde.blogg.se/
Postat av: Lotten

Åhh... Vilket elände.... Va skönt att de redde ut sig me läkare o lite medicin... Hoppas hon kryar på sig snart lilla skruttan =)



2008-09-25 @ 11:11:53
URL: http://pihlarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback