Skön kväll...

men mindre bra väder.

Är hemma hos mina föräldrar sedan Danne sett en Bajenmatch på tv med min far och jag Cornelia och min mamma suttt på altan och myst fram till regnet började falla.

Badtunnan är nu varm nog att hoppa i så det blir nästa stopp för kvällen innan sängen.

Hade inte tänkt stanna så här länge men Cornelia somnade redan halv åtta och då blev vi sittandes och jisses vad vi skrattat. Så nu blev det övernattning i kättsätter i stället.

Funderar på hur bebis tänkt sig nu... ska busen komma snart till oss för annars får nog magen snällt härta ner sig lite med alla sammandragningar och förvärkar... risken är ju att det dröjer två veckor till och då kommer jag nog svimma av den smärta som förvärkarna i bland för med sig.... räcker ju liksom med den smärta som blir under förlossning kan jag ju tycka, men denna gång har man fått känna på ordentliga sammandragningar och förvärkar.

I går var vi på badhuset med Becky som är beräknad dagen efter oss... Himla stor o mysig mage hon med nu så nu sa vi båda två att det räcker med graviditet och nu vill vi ha våra bebisar hos oss... hjälper ju inte mycket att en bekant som var beräknad till samma dag som oss fick en flicka i veckan... Stort grattis till er för övrigt...
Men som sagt, längtan blev ju liksom inte mindre nu.

Vi hade en toppendag igår i allfall skulle jag skriva också, och vi hade dundertur vad gäller parkering på centralbadet... vi kom på efter 3 timmar där inne att tiden gått ut på biljetten så jag tog på mig ett par byxor och sprang ut med en tia till och jisses vad jag sprang den sista biten då jag såg parkeringsvakten stå och skriva vår bot... !!
Jag böna och bad och förklarade läget då Cornelia somnat inne på badet och vi hade så trevligt där vi satt så jag glömde helt bort tiden osv.... Han log och sa - De va en rejäl mage du hade där... ska man verkligen springa med den?
Han hadeju liksom sett mig springa/kuta dom där 50 metrarna så han tyckte väl jag verkade lite galen... Men jag behövde verkligen inte bli 600:- fattigare så de va de värt. Men till slut så log han och nickade vänligt att lägg i nya biljetten i bilen du och lycka till med barnafödandet!

Jisses vad glad och tacksam jag blev då.

Inte alla parkeringsvakter som har humor samt är snälla. Tack snälla du iallafall!!



Nä, nu ska jag hoppa i bikinin och ner i badtunnan med mamma. Danne kommer nog med om en stund om jag känner honom rätt.

Ta hand om er så hörs vi av

Kommentarer
Postat av: Anonym

Dags att klämma ut liten nu så ni hinner med en tur till Göteborg och Liseberg innan de stäner för säsongen:-)

2009-08-15 @ 23:32:35
URL: http://hallnor.blogg.se/
Postat av: virre

ja nu vill nog den lill* snart ut..visst är det skönt att även lapplisor kan va humana ibland...håll ut..kram

2009-08-16 @ 12:19:32
URL: http://lejonheart.blogspot.com
Postat av: Jossan

Förstår att ni längtar nu. Jag tror nog er tvåa kommer när som helst, inom en vecka gissar jag på! Så håll ut, de jobbiga värkarna är nog inte i onödan utan kroppen jobbar nog på nu. Lycka till nu!! Vad snällt att du slapp böterna förresten.



Kram från mig o Meja 5 dagar :-)

2009-08-16 @ 18:12:26
URL: http://tiistla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback