Lämnat på dagis..

Det känns så himla trist att vara arbetslös... inte för själva grejen att jag e hemma hela tiden eller för att man får mindre pengar... utan för att dottern inte får gå så mycket på dagis längre... det räcker inte med tre dagar i veckan för henne. Hon älskar dagis och borde få vara varje dag. Och det skriver jag inte för att jag inte vill ha henne hemma utan för att jag märker att när hon är på dagis är hon gladare och mysigare över lag... Två tisdagar i rad har hon gråtit när jag går ifrån henne på dagis... troligtvis för att det är för många dagar hemma med mammamys.... Men hon behöver träffa barn och aktiveras på ett annat sätt än vad hon gör hemmavid.

Får väl börja gå till öppna förskolan på måndagar igen och se om det blir bättre.... fredagar får vi väl göra nån utflykt eller så... Men synd att man inte får välja själv hur mycket man vill ha barnen på dagis när man är arbetslös....

Nä, nu ska jag ta ett varmt bad med en tidning och en kopp kaffe.

Ha en skön onsdag!

Kommentarer
Postat av: Sara

Kan du inte lämna henne fem dagar i veckan 9-12 istället då så blir det lite mer kontinuerligt? KRam!

2009-02-18 @ 14:48:34
Postat av: Sofia

Känner igen det där, Edwin skulle också behöva mer dagis. Hoppas på ett jobb till hösten!

Kram

2009-02-18 @ 19:49:05
URL: http://edomopedosmorsa.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hallå!!! Känner precis som du. Man får ju inte välja att ha barnen längre tid när man jobbar heller. Mina går i snitt 16 h/vecka, och då jobbar vi heltid båda två men på oregelbunda tider. Så då börjar dem 11-15...helt värdelöst för dem! Ha det fint!

2009-02-18 @ 20:50:10
URL: http://milda81.blogg.se/
Postat av: Hella

Grattis till nästkommande!



2009-02-20 @ 13:15:05
URL: http://kezia.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback