Kullerbytta ner från soffan

Å så hände det som jag anat sååå länge. Cornelia leker mer och mer vilt och i dag gjorde hon en rejäl kullerbytta ner från soffans kortsida, rakt över hennes boklåda samt en massa klossar och djur som hon lekt med minuterna innan.
Jag satt i telefon med mamma när jag hörde ett duns och sen ett skrik och tittar ner för kanten och ser Cornelia ligga där panikslagen. Vi har sagt till henne miljarder med gånger och självklart trillade hon ner nu...

Känner sig ju värdelös för att jag för en gångs skulle inte sa till henne, för allt gick så fort... hon satt ju liksom brevid mig och läste och vips så låg hon där.... Slängde på luren och rusade till henne och försökte få fram vart hon hade ont.

Hon tog sig för näsan men när jag rörde den skrek hon inte så den va ju inte bruten va min första tanke... hon la sig mot min axel och grät en stund till och när hon sen tittade upp blödde det från munnen!!! Panik!!!

Jag fick titta och det visade sig att hon slagit i tandköttet precis där den där snärpen sitter som sitter ihop med läpp och tandkött..... En himla fläskläpp fick hon med så nu sover hon gott och ser ut som hon nyss fått botox.... Stackars barn!!


Det är jobbigt att hålla sig lugn när man inte vet hur allvarligt det är, men jag lugnade snabbt ner mig och hon gjorde detsamma direkt efter....

Har ringt 1177 med och dubbelkollat så det inte är något man bör åka upp till akuten med men hon sa att det inte ska vara någon fara utan bara till å hålla henne under uppsikt de närmsta timmarna.

Ja, så kan man ju också göra på sin 21 månaders dag. Min älskade unge så tokig du e!!!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh, jag känner igen den där hemska känslan när de slår sig så det blöder :( Då tappar jag fattningen! Men du ska inte känna dig alls värdelös, man kan inte skydda dem från allt!

Kram!

2009-03-18 @ 21:52:56
URL: http://edomopedosmorsa.blogg.se/
Postat av: becca

Hej Sötnos :) Ge mig din msn? eller eran msn? kan jag skicka lite bilder :)

2009-03-26 @ 14:37:28
URL: http://refre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback