Vecka 26

Jisses vad tiden springer i väg... redan  i vecka 26 och snart bara 100 dagar kvar till beräknad födsel....


Helgen som var hade vi supermysigt.

Lördagen började med storvårstädning av vår bil som ej sett dammsugaren sen jag vet inte när... Och den blev nästan som ny måste jag säga. Vi åkte ner till Dannes mamma och styvpappa och röjde ur ordentligt medans Cornelia myste med sin farfar Mats.... dessvärre körde magen i gång och hon skrek av smärta.

Vi var faktiskt hos läkaren i fredags och han såg väl mer eller mindre ut som ett frågetecken. Vårt problem är nämligen Cornelias mage. Hon är oftast hård och därav smärtar det varje gång hon ska bajsa... Det kan handla om timmar med Aj aj aj innan det väl händer nått och nu har jag fått nog. Pratade med vår underbara BVC sköterska för ca 2 månader sedan och vi blev ordinerade laktosfritt..... detta har inte hjälpt alls utan hon e lika hård och skriker aj aj aj minst lika mycket som innan.

Nu fick vi en läkartid och han kunde ju inte säga vad det berodde på, men det kan vara vidgade blodkärl som täpper till och det kan vara gluten allergi m.m.

Så lämnade vi ett litet blodprov med då dom skulle kolla skänkan (?) och Hb.
Jag fick idag besked om att det såg normalt ut så där var inga problem.

Igår var vi på sjukan och lämnade en större mängd blod.... usch för att plåga sitt barn på detta vis men det är ju för hennes skull.

Provsvaren kommer inom 14 dagar så då får vi se om det blir glutenfritt härdan efter.... Men tills vidare ska jag ge Lactulos som tydligen smörjer mage och tarmar på ett skonsamt sätt. Så nu är det bara å vänta och se.


Men helgen i allafall då.

Bilen städad och fin åkte vi hemmåt och käka lite mat och gick ca 3 minuter hem till våra vänner Emelia, Isen och Alicia då Alicia blivit två år... Stora tjejer är dom ju nu... Cornelia har 1 månad kvar till sin tvåårsdag så jag har fixat med inbjudningskortet nu och ska bara ta mig å framkalla dessa så går dom på brevlådan i nästa vecka eller veckan därefter.

Kalaset blev jättelyckat och tjejerna busade vilt. Hon fick ett golfset och en Bamsebok utav oss och det blev nog uppskattat. Cornelia gillade golfklubborna så de va tur att jag köpte ett sånt set till henne med i present... *ler*

Söndagen hade vi bokat upp för massage kl 11.00 och jisses vad det behövdes. Jag fick visserligen bara massage upptill, men nog så skönt va ju det. Det var knappt jag kunde ligga på magen heller så vi staplade upp med kuddar och så böjde jag ett ben för att komma upp lite mer så funkade det galant.

Danne fick nog en helkropp skulle jag tro.... Och det behövde han redan för 3 veckor sedan när vi bokade tiden så det blir fler gånger och vi har redan bokat nästa tid om 3 veckor.

När vi skulle åka därifrån sken solen och vi ville inte hemåt redan, så vi åkte till Citygross och köpte några baguetter och så åkte vi ut till Kolmården och levde loppan där i några timmar. Det är ju så himla skönt att bara strosa runt och titta på alla djur och Cornelia älskar ju djur. Framför allt sälarna tyckte hon va skoj denna gång... och Barnens lantgård är ju alltid skoj, men Cornelia insisterar på att dom ska äta och dom äter ju liksom när dom själva vill så hon har att göra där inne kan man säga *ler*

Hon e så mysig vår lilla flicka. Så snäll och vill ge dom mat och så klappar hon lite på dom och säger Namnam och så pekar hon på maten hon lagt fram *ler*

Avslutade med safariparken då Cornelia fick spronga som hon ville i baksätet med mig. Hon tycker det är så mysigt men problemet är att sätta fast henne i stolen igen sen... Vill man ju inte då då!!

Nä, nu ska jag fixa mitt nytvättade hår och åka och hämta pluttan på dagis. Pratade med vår barnmorska precis och fick en tid idag kl 15.00 för att lyssna på det lilla hjärtat *lycka*

Senaste tiden krockade ju med läkartiden så det va ju bara till å ställa in BM då så idag äntligen blir det av!!

Ta hand dom er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback